ZKM w Elblągu informuje, że aby ułatwić korzystanie z nowych połączeń przesiadkowych, decyzją Prezydenta Elbląga, w Regulaminie korzystania z usług świadczonych przez spółkę wprowadzona zostaje zmiana rozszerzająca definicję przejazdu jednorazowego.
Zgodnie z nowymi uregulowaniami (§ 11 pkt 1 i 2 Regulaminu korzystania z usług publicznych w zakresie komunikacji miejskiej świadczonych przez Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu spółka z ograniczoną odpowiedzialnością oraz obowiązków spółki wobec odbiorców tych usług):
1. „Bilet jednorazowy potwierdza wniesienie opłaty za przejazd jednym kursem jednej osoby za wyjątkiem biletu na nośniku papierowym, który umożliwia ponadto przejazd wieloma kursami w okresie nie dłuższym niż 60 min. od momentu skasowania.
2. W przypadku korzystania z biletu jednorazowego na nośniku papierowym, 1-godzinnego i biletu 24-godzinnego, pasażer winien zachować zakupiony bilet do kontroli w kolejnych pojazdach.”
Dzięki takiemu rozwiązaniu każdy pasażer który skasował bilet papierowy (także ten dostępny w biletomatach), będzie miał możliwość skorzystania z połączeń przesiadkowych w czasie do 60 minut od skasowania biletu. Nowy regulamin będzie obowiązywać od 12 stycznia 2021r.
W cenniku biletów komunikacji miejskiej dostępne są również bilety przesiadkowe w cenie 1 grosza (za pośrednictwem Elbląskiej Karty Miejskiej) – szczegółowe informacje dostępne są na stronie http://www.zkm.elblag.com.pl/pekm.html
Warto wspomnieć, że także bilet dostępny u prowadzących pojazdy, umożliwia dowolną liczbę przesiadek w ciągu godziny od momentu zakupu.
Jednak zdecydowanie najbardziej korzystnym rozwiązaniem dla częstych i regularnych podróży są bilety okresowe (miesięczne,30 – dniowe, 10-dniowe, imienne i na okaziciela) – szczegółowe informacje na temat cennika dostępne są na stronie: http://www.zkm.elblag.com.pl/info/cennik.html
W związku z pojawiającymi się sygnałami o konieczności wprowadzenia korekt w rozkładach jazdy, organizator komunikacji miejskiej przypomina, że w najbliższych tygodniach będzie drobiazgowo analizował wszelkie informacje otrzymane od pasażerów i mieszkańców miasta.
Zarząd Komunikacji Miejskiej dołoży wszelkich starań, aby proponowane przesiadki były jak najbardziej dogodne, a czas oczekiwania – jak najkrótszy. Przewidywane jest również wprowadzenie korekt do nowych rozkładów jazdy. Potrzeby dużych grup pasażerów będą uwzględniane możliwe jak najszybciej w granicach dostępnych możliwości.
Jednocześnie prosimy o dokładne zapoznanie się z trasami nowych linii i ich rozkładami jazdy w celu znalezienia nowych i alternatywnych połączeń. Pomocne w tym mogą być materiały informacyjne dostępne m.in. w Centrum Obsługi Klienta przy ul. Czerwonego Krzyża 2 (tel: 55 239 37 92), w siedzibie ZKM w Elblągu przy ul. Browarnej 90 (tel: 55 235 55 00 lub 55 230 79 00) oraz na stronie internetowej www.zkm.elblag.com.pl. Ponadto nowy rozkład jazdy oraz wyszukiwarka połączeń dostępne są również dla użytkowników telefonów i urządzeń mobilnych za pośrednictwem Google Maps oraz aplikacji myBus online dostępnej w sklepie Play (myBus online dodatkowo umożliwia sprawdzenie rzeczywistej pozycji pojazdu na mapie).
Michał Górecki