Oszuści cały czas atakują ! Policjanci apelują o czujność !

W ciągu jednego dnia przestępcy podając się za członka rodziny oraz rzekomego znajomego – wzbogacili się kosztem mieszkańców powiatu braniewskiego. W pierwszym przypadku poszkodowana straciła 800 zł. W drugim natomiast, kobieta, do której odezwał się oszust przelała fałszywej znajomej 2 tys. zł. Policjanci cały czas przypominają, aby nie wykonywać zbyt pochopnie żadnych transakcji !

Oszuści nie dają o sobie zapomnieć. Ich celem niezmiennie pozostaje chęć wzbogacenia się cudzym kosztem. Tylko w ciągu jednego dnia (24.06) przestępcy dwukrotnie oszukali naszych mieszkańców, działając metodą na BLIK-a.

W pierwszym z przypadków z pokrzywdzoną skontaktował się fałszywy wujek. W trakcie konwersacji na popularnym komunikatorze poprosił o szybką pożyczę poprzez udostępnienie kodu BLIK. Kobieta nieświadoma przestępczego działania postąpił zgodnie z prośbą i w ten sposób straciła 800 zł.

Tego samego dnia do mieszkanki powiatu odezwała się „znajoma” prosząc o pomoc w opłaceniu zamówienia, tłumacząc prośbę brakiem możliwości dokończenia swojej transakcji z uwagi na jakąś awarię. Oszust zapewniał, że niezwłocznie zwróci pożyczoną kwotę. Pokrzywdzona dwukrotnie udostępniła fałszywej znajomej kod BLIK, w efekcie czego straciła 2 tys. zł.

W opisywanych przypadkach oszuści uzyskali dostęp do kont na portalach społecznościowych i wykorzystali je, by się wzbogacić.
Apelujemy!

Zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, upewnijmy się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa!
Skontaktujmy się telefonicznie lub osobiści ze znajomym i upewnijmy się czy naprawdę potrzebuje on naszej pomocy. Prośby wyłudzenia pieniędzy oszustów są różne – m.in. na leki, że został zagubiona torebka, zagubiony portfel, brak pieniędzy na powrót do domu, brak pieniędzy na jedzenie czy też trudna sytuacja finansowa. Przestępcy tłumaczą, że teraz brakuje im środków, ale oddadzą je wieczorem, gdy tylko otrzymają przelew.
Jak się chronić?
Przede wszystkim – zachować czujność i rozsądnie korzystać z Internetu:
•    pilnujmy swoich haseł dostępowych i pamiętajmy, aby wprowadzone hasła nie były możliwe do odszyfrowania przez osoby nieupoważnione. Dla bezpieczeństwa
    co kilka miesięcy zmieniajmy je,
•    pamiętajmy o wylogowaniu się z aplikacji za każdym razem po zakończeniu jej użytkowania,
•    nie otwierajmy maili od nieznanych nam nadawców, a co najważniejsze zawartych w nich załączników,
•    oszuści często podszywają się pod witryny banków lub popularnych portali aukcyjnych i społecznościowych. Pamiętajmy, aby nie wpisywać w przypadku
    wystąpienia wątpliwości swojego loginu oraz hasła.

kom. Jolanta Sorkowicz
Oficer prasowy KPP w Braniewie

Poprzedni artykułOkradł rowerowego pit stop-a i dzięki współpracy służb stanie przed sądem
Następny artykuł90 mln zł na poprawę bezpieczeństwa pracy
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najczęściej oceniane
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze