Odwołaj e-wizytę w ZUS jeśli nie możesz z niej skorzystać

W październiku Zakład Ubezpieczeń Społecznych wprowadził e-wizyty, dzięki którym klienci mogą umówić się z ekspertem na zdalną wideokonsultację. Od 4 listopada e-wizyta jest dostępna we wszystkich placówkach ZUS w całym kraju.

Jeśli mamy umówioną e-wizytę w ZUS, a coś nam ważnego wypadło albo już jej nie potrzebujemy, pamiętajmy by zrezygnuj z wideoporady, aby mógł skorzystać z niej ktoś inny – informuje Katarzyna Krupicka regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.

W październiku zarezerwowano 1122 e-wizyty w ZUS. Nasi eksperci byli gotowi na każdą z nich. Jednak w przypadku 350 e-wizyt nie pojawili się na nich nasi klienci. Tylko co szósta z nich zrezygnowała w naszym systemie z wideoporady. – Nie odwołując spotkania, którego już nie potrzebujemypozbawiamy inne osoby możliwości skorzystać z nowej usługi- wyjaśnia rzeczniczka.

Jak działa e-wizyta

Bezpośrednio po dokonaniu rezerwacji oraz w dniu e-wizyty Zakład przekazuje link do rezygnacji z zaplanowanego spotkania, jeśli klientowi coś wypadło, albo już go nie potrzebuje. Apelujemy, aby korzystać z tej funkcji, jeśli wiemy, że nie weźmiemy udziału w e-wizycie, ponieważ w tym czasie połączyć się może ktoś inny w równie ważnej i pilnej sprawie.

Pierwsze e-wizyty w ZUS ruszyły 19 października w siedmiu oddziałach a od 4 listopada można je umówić w całej Polsce. Cieszą się one coraz większym zainteresowaniem.

Tematy rozmów są bardzo zróżnicowane począwszy od pytań dotyczących możliwości wspólnego opodatkowania małżonków, przez wyliczenie prognozowanej emerytury, jak również składanie dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych – dodaje Katarzyna Krupicka.

W Elblągu wideokonsultacje działają od 29 października, a w Olsztynie można umówić się na wirtualne spotkanie od 4 listopada.

Dzień przed spotkaniem klient ZUS otrzyma SMS-a z przypomnieniem o e-wizycie – na wskazany podczas rejestracji numer telefonu. W dniu spotkania, godzinę przed rozmową, otrzyma mail z linkiem. Po kliknięciu w link nastąpi połączenie z pracownikiem ZUS.

Jeśli klient będzie chciał uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas e-wizyty. W wideospotkaniu może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji. Jeżeli uczestnik rozmowy ma pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby.

Katarzyna Krupicka
regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego

Poprzedni artykułRusza projekt wspierający miasto w walce z COVID-19
Następny artykułMOPS zmienia zasady obsługi
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najczęściej oceniane
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze