Powakacyjny powrót do rzeczywistości: jak wrócić do diety po wakacjach? Rozmawiamy z dietetyk Aleksandrą Pędzich z Poradni Nasza Dieta

Wakacje to czas na relaks i odpoczynek od codziennych obowiązków i pracy. Jeśli w ciągu roku budujesz solidne fundamenty dzięki zdrowym nawykom, to wakacyjne all inclusive nie odbije się negatywnie na Twoim zdrowiu czy sylwetce. O ile po powrocie wrócisz na właściwe tory i zdrowego odżywiania. Niestety, im dłużej będziesz ten start odwlekać, nadprogramowe kilogramy mogą zacząć się pojawiać. Zatem do dzieła! Jak wrócić do diety po wakacjach? – podpowiada naszym czytelnikom Aleksandra Pędzich, dietetyk z Poradni Nasza Dieta

1. Jak zacząć? Wyznacz sobie realny cel, który zachęci Cię do pracy – Jeśli docelowo Twój cel jest duży do osiągnięcia, na początku rozbij go na mniejsze, których nie będziesz się bać i będą w Twoim zasięgu. Dodadzą Ci odwagi do następnych kroków. Zrób plan działania – Gdy rozpiszesz sobie na co i kiedy możesz sobie pozwolić – nie wyda Ci się to takie trudne.

2.Zainwestuj w swoją metamorfozę – może to być karnet na siłownię, blender do przygotowywania zdrowych koktajli lub praktyczne pojemniki, w których zabierzesz posiłki do pracy. Twoje chęci do przygotowywania ciekawych posiłków, poznawania nowych smaków wzrosną jeszcze bardziej, a dodatkową aktywnością fizyczną wesprzesz swoją dietę i przyspieszysz jej efekty.

3.Pozbądź się złych nawyków które mogą hamować Twoje postępy i co za tym idzie…Twoją motywacje. Jeśli np. sięgasz po niezdrowe przekąski po ciężkim dniu w pracy lub słodycze zajadając stres pomyśl co mógłbyś zrobić innego. Może pójście na spacer, zamiast intensywnego treningu na siłowni, na który nie masz siły ani nastroju lub koktajl owocowy, który zaspokoi apetyt na słodkie.- radzi dietetyk Aleksandra Pędzich, z poradni Nasza Dieta.

4.Rozwijaj siłę woli – Wybierz jedną małą rzecz, którą robisz codziennie np. jeździsz wszędzie samochodem, kupujesz niezdrowe przekąski w przerwie w pracy. Jeśli uda Ci się przez tydzień czasu kursować pieszo lub przygotowywać pożywne kanapki, koktajle, sałatki do pracy wzrośnie Twoja pewność siebie. Możesz zacząć stawiać sobie kolejne wyzwania.

5.Znajdź towarzystwo – czyli Twojego wspólnika w wysiłku np. przyjaciel, z którym będziesz mógł razem ćwiczyć, a nieprzyjemny obowiązek zamieni się w miłą formę spędzania czasu. Może to być też zaangażowany kibic np. mąż, rodzeństwo, dietetyk od których otrzymasz dawkę wsparcia i pomogą Ci przetrwać dni, w których nie będziesz miał chęci szukając wymówek.

6.Nie poddawaj się łatwo – odchudzanie to proces długotrwały. Przygotuj się na nieuchronne kryzysy lub sytuacje nieprzewidziane, które mogą popsuć w danym dniu Twój plan działania. Jeśli tak się stanie, nie przejmuj się, odpocznij i pamiętaj o tym, że jutro też jest dzień by móc kontynuować swoją drogę do wymarzonej sylwetki.

7.Próbujesz samodzielnie osiągnąć swój cel jednak nieskutecznie? Nie wiesz gdzie popełniasz błąd lub jak sobie z tym poradzić? Jeśli potrzebujesz w tym pomocy dietetyka – napisz, zadzwoń i umów się na spotkanie lub skorzystaj z współpracy drogą online. Indywidualnie przygotowana dla Ciebie dieta dostosowana do Twoich potrzeb, możliwości czasowych, upodobań smakowych i  sytuacji zdrowotnej ułatwi wypracować zdrowe nawyki żywieniowe i pozwoli osiągnąć swój cel.

Jak wygląda współpraca z dietetykiem?
W czasie pierwszego spotkania w poradni przeprowadzam z klientem wywiad zdrowotno-żywieniowy. Dzięki wynikom badań krwi oraz analizie składu ciała mogę ocenić stan zdrowia i odżywienia organizmu- mówi dietetyk Aleksandra Pędzich z Poradni Nasza Dieta. W czasie spotkania rozmawiamy również o codziennym sposobie odżywiania co pozwala nam ustalić przyczynę otyłości, złych wyników badań lub gorszego samopoczucia. Plan żywieniowy przygotowany przeze mnie dostosowany jest indywidualnie do stanu zdrowia oraz uwzględnia preferencje smakowe, umiejętności kulinarne, czy możliwości finansowe i czasowe klienta (nie są tzw. „gotowcami”). W trakcie współpracy spotykamy się regularnie na spotkaniach kontrolnych w czasie których omawiamy przebieg diety i jej efekty. Oferuję wsparcie i pomoc przez cały okres współpracy.

Dieta Online to idealne rozwiązanie dla osób zapracowanych, nie mających czasu na dojazdy bądź też nie ma poradni dietetycznej w ich miejscu zamieszkania, które chciały by skorzystać z pomocy dietetyka. Na podstawie ankiety zdrowotno-żywieniowej wysłanej drogą mailową przygotuję indywidualny jadłospis. Efekty diety sprawdzane są na bieżąco w trakcie rozmów telefonicznych, przez facebooka lub drogą mailową, tak aby kolejne jadłospisy były jak najbardziej dopasowane do potrzeb, w razie dodatkowych pytań jestem do Twojej dyspozycji.


Dieta dla par to idealne rozwiązanie, gdy razem chcecie schudnąć przy czym nie chcecie codziennie gotować dwóch różnych dań. Decydując się na  współpracę otrzymujecie dwa jadłospisy z listą zakupów składające się w większości z tych samych posiłków. Są one jednak dostosowane indywidualnie pod względem porcji w zależności od zapotrzebowania. Dzięki wspólnemu odchudzaniu motywujecie się i wspieracie, gdyż  przechodzicie przez ten proces razem. Dzięki pomocy dietetyka nauczycie się zdrowych nawyków żywieniowych i wprowadzacie je do wspólnego życia. – mówi dietetyk Aleksandra Pędzich z Poradni Nasza Dieta.

Aleksandra Pędzich – Dietetyk
Poradnia dietetyczna „Nasza dieta”
Olsztyn ul. Dąbrowszczaków 39 pok. 303
Elbląg ul. Łowicka 15 (wejście od ul. Ogólnej)

kontakt@nasza-dieta.pl
+48 662 972 682

Więcej informacji znajdziesz na:
www.nasza-dieta.pl
facebook.com/naszadieta/
instagram.com/naszadieta/

Artykuł pochodzi z najnowszego wydania Gazety Bogaty Region. Chcesz zobaczyć resztę artykułów?
Kliknij i zobacz wersję e-wydania Gazety Bogaty Region

Nasza Dieta
Poprzedni artykułNasza Krew – Nasza Ojczyzna. Podsumowanie wczorajszej zbiórki krwi
Następny artykułGazeta Bogaty Region już dostępna – co w najnowszym numerze?
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze