„Stena Ebba” w tym roku na trasie Gdynia-Karlskrona

Przewoźnik promowy Stena Line poinformował, że do końca tego roku na trasie Gdynia-Karlskrona wprowadzi drugi – 240-metrowy – prom klasy E-Flexer. Jednostka dołączy do siostrzanego statku „Stena Estelle”, który rozpocznie kursowanie latem.

Szwedzki przewoźnik promowy Stena Line informuje o drugim z dwóch statków klasy E-Flexer, który zostanie wprowadzony na trasę Gdynia-Karlskrona. Nowo wybudowany statek „Stena Ebba” już w grudniu dołączy do siostrzanej jednostki „Stena Estelle”, która od sierpnia połączy Polskę z południową Szwecją.

Będą to dwa największe E-Flexery we flocie Stena Line. W porównaniu z istniejącymi statkami tej klasy posiadają o 50% więcej kabin, mogą zabrać dodatkowe 30% pasażerów i 15% ładunku.

– Południowy Bałtyk jest kluczowym regionem dla Stena Line, a nasza trasa Gdynia-Karlskrona stanowi podstawę dla naszego dalszego rozwoju i ekspansji. „Stena Ebba”, wraz z siostrzanym statkiem „Stena Estelle”, wyznaczą nowe standardy zarówno w elastyczności i jakości usług a także zadowolenia klientów. Są to największe statki w naszej flocie w klasie E-Flexer. Jesteśmy dumni, że już wkrótce „Stena Ebba” i „Stena Estelle” połączą jedne z najbardziej dynamicznych rynków w Europie – mówi Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający Stena Line.

Mierzące po 240 metrów „Stena Ebba” i „Stena Estelle” są o 36 metrów dłuższe od pozostałych trzech E-Flexerów eksploatowanych przez Stena Line: „Stena Edda”, „Stena Embla” i „Stena Estrad”.

Nowe jednostki mają pojemność frachtową 3 600 metrów i zabiorą na pokład 1 200 osób. Są doskonale wyposażone, dzieki czemu sprostają coraz większemu zapotrzebowaniu na transport towarów i pasażerów pomiędzy Gdynią a Karlskroną.

Podobnie jak wszystkie statki typu E-Flexer, „Stena Ebba” i „Stena Estelle” mają zoptymalizowaną konstrukcję kadłuba, śruby napędowej i sterów dla zwiększenia ich wydajności. Są to także jednostki, które w przyszłości mogą być przystosowane do zasilania paliwem alternatywnym.

Dzięki dwóm nowym E-Flexerom, Stena Line kontynuuje swoją strategię rozwoju na Morzu Bałtyckim. W ostatnich latach zaowocowała ona wprowadzeniem przedłużonych statków na trasie Nynäshamn-Ventspils: „Stena Scandica” i „Stena Baltica”, jak również otwarciem nowego połączenia ze Szwecji do Finlandii.

Kilka faktów o „Stena Ebba”:

  • to siostrzany statek „Stena Estelle”,
  • zostanie wprowadzony na trasę Gdynia-Karlskrona w grudniu br.,
  • długość: 240 m,
  • zanurzenie: 6,4 m,
  • szerokość: 28 m,
  • pojemność: 3 600 m frachtowej1 200 osób 263 kabiny.

Magdalena Śliżewska
UM Gdynia

Poprzedni artykułKulturalnie i światowo nad morzem. Nadchodzi Globaltica
Następny artykułPorozmawiajmy przy stole z prezydent Dulkiewicz – spotkanie w dzielnicy VII Dwór
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze