Jak przygotować trasę koncertową dla nieznanej kapeli i nie zbankrutować?

Jak przygotować trasę koncertową dla nieznanej kapeli, a przy tym nie zbankrutować i nie wyłysieć? Pod takim tytułem odbędą się w Gdyni warsztaty managersko-muzyczne dla początkujących artystów. Organizatorami wydarzenia są Muzeum Miasta Gdyni i agencja koncertowa Borówka Music.

Warsztaty „Jak przygotować trasę koncertową dla nieznanej kapeli?” przeznaczone są dla początkujących managerów i muzyków, którzy sami chcieliby zadbać o swoją karierę. Dzięki otwartej formule, zapewniającej zarówno wiedzę teoretyczną jak i podstawy do zdobycia praktyki na rynku muzycznym, oraz licznym przykładom z życia, zajęcia te są najbardziej kompleksowym wydarzeniem tego typu w Polsce. W Gdyni odbędą się już po raz drugi, ale pierwszy raz w muzeum.

– Większość miejsc na warsztaty jest już zajęta, co bardzo mnie cieszy. Warto wziąć udział w tych zajęciach, bo będziemy rozmawiać o konkretnych przykładach i układać realną trasę koncertową. Nie będzie tam wiele teorii, raczej praktyka serwowana przez kogoś, kto na temacie organizacji tras koncertowych dla nieznanych zespołów zjadł zęby. Jestem przekonany, że warsztaty są w stanie odmienić karierę jakieś nieznanej kapeli albo początkującego managera muzycznego – zachęca Bartek Borowicz z agencji koncertowej Borówka Music.

Warsztaty managersko-muzyczne w muzeum są nie tylko okazją do zdobycia cennej wiedzy, ale również doświadczenia z zakresu organizacji koncertów i tras koncertowych.

Podczas zajęć w Gdyni uczestnicy otrzymają m.in. odpowiedź na pytania:

  • Jak logistycznie ułożyć trasę i w jaki sposób ją poprawnie zrealizować?
  • Jak wypromować swoje koncerty?
  • W których miastach i miejscach warto grać, a które lepiej omijać?
  • Jakim rodzajem transportu najlepiej się poruszać?
  • Co zrobić, aby o naszym koncercie mówiły media?
  • Jak załatać „dziury” w trasach?
  • W jaki sposób szukać miejsc i klubów do grania?

Ale to tylko niektóre z zagadnień, które zostaną poruszone na szkoleniu.

Co mówią o warsztatach uczestnicy poprzednich zajęć? Czego można się podczas szkolenia dowiedzieć i jak to wykorzystać w praktyce?

– Na warsztatach prowadzonych przez Bartka znalazłem się dzięki programowi „Tak Brzmi Miasto”. To było w Krakowie w sierpniu 2021 roku. W tym czasie miałem już załatwionych 90% koncertów z 27, jakie zagrałem w poprzednim roku w Polsce. Ale dzięki warsztatom dowiedziałem się, jak ulepszyć booking, jakie błędy popełniam, jakich błędów należy unikać oraz w jakich obszarach nasze metody pracy są podobne. Ponadto miałem okazję wymienić poglądy i zapytać kogoś z branży o rzeczy bardzo szczegółowe związane z czasochłonnym procesem bookingu. Zdecydowanie polecam te warsztaty każdemu, kto marzy o graniu muzyki poza granicami swojego miasta i jest gotowy na ciężką pracę, jakiej wymaga życie muzyka, który sam jest swoim managerem – mówi Roman Wróbel, trójmiejski muzyk.

O prowadzącym

Bartek „Borówka” Borowicz – pracował w wielu mediach jako dziennikarz. Publikował w „Gazecie Wyborczej”, „Polityce”, „Teraz Rocku”. Był też felietonistą „Gazety Magnetofonowej”. Miał swoje programy w TVP3, Esce Rock czy Radiofonii.

Rzucił wszystko, kiedy zaczął zajmować się profesjonalnym organizowaniem koncertów – nie wielkich festiwali, a małych i kameralnych występów dla 30 albo 100 osób. Przez 15 lat jego firma Borówka Music zorganizowała ponad 4200 takich koncertów na terenie Polski i w 20 innych krajach – od Mołdawii po Islandię.

Wychodząc z założenia, że „małe jest piękne”, Bartek Borówka organizuje małe koncerty w niewielkich miejscowościach i na wsiach. Występy w nietypowych miejscach: mieszkaniach, więzieniach, szpitalach czy na dachach budynków.

Podczas lutowych warsztatów w Muzeum Maista Gdyni „Borówka” opowie, jak przygotować trasę koncertową dla nieznanej kapeli, a przy tym nie zbankrutować i nie wyłysieć.

Udział w warsztatach będzie możliwy po zakupie biletu. Można je nabyć na stronie biletomat.pl.

Kiedy i gdzie?

  • środa, 2 lutego o godz. 18:30,
  • Muzeum Miasta Gdyni przy ul. Zawiszy Czarnego 1.

Więcej informacji znajduje się w wydarzeniu na Facebooku.

Magdalena Śliżewska
UM Gdynia

Poprzedni artykułCoraz więcej zaszczepionych #wGdyni
Następny artykułOto mistrzowskie fotografie
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najczęściej oceniane
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze