Poznaliśmy wyniki tegorocznego konkursu Klubu Twórców Reklamy. W plebiscycie nagradzani są inspirujący, kreatywni i przełamujących konwencje twórcy reklamy oraz projektanci dziedzin ją współtworzących. W kategorii „Brand Identity. Brand Identity Creation” (identyfikacja marki) nagrodę przyznano za projekt Gdynia Design Days 2021, którego autorami są Patryk Hardziej i Ada Zielińska z Hardziej Studio.
Konkurs Klubu Twórców Reklamy to przede wszystkim święto kreatywności i twórczej odwagi, w którym doceniane są wyrazista komunikacja, niestandardowe i przełamujące konwencję idee oraz aktualność użytych narzędzi, mediów i tematów. Gala podsumowująca tegoroczny konkurs Klubu Twórców Reklamy oraz wręczenie nagród odbyły się 26 listopada w Nowym Teatrze w Warszawie.
Jury wybierając najlepsze prace, bierze pod uwagę odwagę, aktualność, kunszt i twórczą wyobraźnię w czterech głównych kategoriach: Communication, Design, Technology oraz Craft. Nominowane prace nagradzane są brązem, srebrem, złotem oraz nagrodą „Best Of Category”. W kategorii „Brand Identity. Brand Identity Creation” (identyfikacja marki) złoto przyznano za projekt Gdynia Design Days 2021, której autorami są Patryk Hardziej i Ada Zielińska z Hardziej Studio.
Hasłem Gdynia Design Days 2021 było „Solidarni”. Organizatorzy chcieli zwrócić uwagę na odpowiedzialność, współpracę i solidarność międzyludzką i przez ten pryzmat spojrzeć na design.
– Hasło solidarni zwraca uwagę na aspekt społeczny projektowania, na współodpowiedzialność, na człowieczeństwo, na przyjaźń. Tak szczerych intencji nie można promować w sposób reklamowy, wyidealizowany, zakłamany. Zdecydowaliśmy się na rozwiązanie bezkompromisowe, ale jednak przezroczyste. Proste, czarne litery zapisane najbardziej powszechnym krojem pisma, jakim jest Times New Roman, przekazują komunikaty takimi jakimi są – bez dodatkowej kokieterii i odwracania uwagi. Dzięki temu możemy zakomunikować mocniej to, co jest naprawdę ważne – czytamy w autorskim opisie projektu.
Hardziej Studio otrzymało również srebro za okładkę albumu Bass Astral x Igo „Satellite”. Z wynikami tegoroczego konkursu Klubu Twórców Reklamy można zapoznać się na stronie internetowej KTR.
To nie koniec nagród. Studio projektowe poinformowało na swoim Facebooku o kolejnej nominacji, również za identyfikację Gdynia Design Days 2021. Koncepcja powalczy o nagrodę w konkursie Projekt Roku 2020/21 organizowanym przez Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej (STGU). Zwycięzców poznamy podczas uroczystej gali online, która odbędzie się 10 grudnia na kanałach STGU.
Weronika Rozbicka
fot. materiały Hardziej Studio
UM Gdynia