Czy zgłosiłeś/zgłosiłaś się już do nowego, miejskiego konkursu dla aktywnych i przyszłych przedsiębiorców? Jeśli nie, jeszcze jest na to czas, ale szkolenia ruszyły. Pierwsi ochotnicy zaczerpnęli wiedzy o tym, jak zabłysnąć dobrym biznesplanem, a w kolejce czeka już początek grywalizacji. „Kurs na Biznes” to dobry kurs na przyszłość!
Przysłowiowe pierwsze koty za płoty i pora działać – „Kurs na Biznes” ruszył w najlepsze. A dokładniej: ruszyły szkolenia i inne aktywności, które zaplanowano dla uczestników jego premierowej edycji. Zapisy przez konkursowy formularz także, chociaż na zgłoszenie pozostało jeszcze sporo czasu, bo decyzję można podjąć aż do 15 maja (formularz jest dostępny w specjalnej, konkursowej zakładce na www.gdyniaprzedsiebiorcza.pl).
Od social media po biznesplan
Najpierw wiedza, czyli bezpłatne i dostępne dla każdego, kto zarejestruje się na platformie szkoleniowej Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości szkolenia online. Jej użytkownicy już od kilku dni (nabór ruszył nieco ponad tydzień temu, 3 kwietnia) mogą znaleźć na liście dostępnych kursów specjalną konkursową zakładkę, której partnerem jest Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości.
– Jeśli marzysz o własnym biznesie lub od niedawna prowadzisz działalność gospodarczą (maksymalnie od dwóch lat), ta inicjatywa jest właśnie dla Ciebie. Kurs na Biznes to nie tylko szansa na zdobycie wiedzy i nowych umiejętności, ale także wsparcie finansowe dla Twojej działalności. W trakcie szkoleń poznasz tajniki prowadzenia biznesu, a także nabędziesz praktyczne umiejętności, które pomogą wspierać Twoją firmę – czytamy w opisie na platformie szkoleniowej PFP.
Udział nie jest konieczny do tego, żeby przesłać formularz i oficjalnie zgłosić się do „Kursu na Biznes”, ale na pewno przyda się na biznesowej drodze – uczestnicy już mogą korzystać z modułu e-learningowego „Zabłyśnij swoim biznesplanem”.
Trenerka, Monika Bezak z Mindloop opracowała dwugodzinny kurs tego, jak prezentować, opisywać i przekonywać innych do własnych przedsiębiorczych wizji. Pierwsze z konkursowych szkoleń, które pojawiło się na platformie PFP przyciągnęło w pierwszym tygodniu uwagę ponad 400 osób.
Grywalizacja, czyli pierwsze punkty do zdobycia
Lada moment konkurs nabierze rozpędu, bo rozpocznie się kolejny etap, czyli grywalizacja. Tutaj będą liczyć się już nie tylko dobre chęci, ale także to, jak konkretne, kreatywne zadania połączone ze szkoleniami wykonają sami uczestnicy. To okazja do zapunktowania i wypracowania przewagi, która może przydać się w późniejszym etapie „Kursu na Biznes”.
Zakres tematyczny modułów związanych z grywalizacją to między innymi tematy, które pozwolą lepiej poruszać się w realiach mediów społecznościowych, marketingu i wystąpień publicznych. Trenerzy (Katarzyna Sarga, Kamila Żebrowska i Anna Dziwulska) połączą się z uczestnikami przez platformę Zoom, kolejno 13 kwietnia, 20 kwietnia oraz 27 kwietnia.
Całość domknie jeszcze jedno szkolenie, które przyda się zarówno nowicjuszom marzącym o założeniu własnej firmy, jak i tym, którzy już rywalizują na rynku i walczą o klientów – to lekcja online poświęcona „Strategii i zarządzaniu w małej firmie”, którą poprowadzi Marta Łazar.
Pełna rozpiska szkoleń z dokładnymi terminami na stronie „Kursu na Biznes” na platformie PFP.
Podejmij decyzję, walcz o marzenia
Jeszcze przez kolejne dni po ostatnim ze szkoleń, aż do 15 maja można ostatecznie wypełnić i przesłać organizatorom konkursu swoje zgłoszenie.
To od Ciebie zależy, czy będziesz korzystać z aktywności podczas szkoleń online i zbierać dodatkowe punkty w grywalizacji, czy chcesz polegać na wyjątkowym pomyśle biznesowym i od razu walczyć o miejsce w finałowej rywalizacji.
Pomoże zdecydowanie umiejętność przygotowania biznesplanu i prezentowania swojej wizji – w formularzu należy opisać pomysł, produkt lub usługę i jego potencjalnych klientów, najważniejsze zasoby i cechy rynku czy podstawowy plan finansowy i marketingowy.
Przypomnijmy, że uczestnicy mogą zgłaszać się do konkursu „Kurs na Biznes” w dwóch kategoriach:
- IDEA dla tych, którzy dopiero planują założenie firmy / wdrożenie nowego produktu lub usługi;
- STARTUP dla tych, którzy już działają na rynku, ale szukają nowej szansy na rozwój działalności.
Do kolejnego etapu dostanie się łącznie 10 najlepszych pomysłów (po 5 w każdej z kategorii), które najbardziej przekonają konkursową komisję. Dalej przed finalistami kolejne wyzwania: cykl dedykowanych szkoleń i warsztatów na temat wszystkiego, co wiąże się z prowadzeniem własnego biznesu, wsparcie mentoringowe, czyli indywidualne konsultacje, które zweryfikują ich wizje oraz ostatnia próba, czyli zaprezentowanie swojego pomysłu na firmę lub rozwój już istniejącej przed konkursowym jury.
Ostatecznie laureatów pierwszej edycji konkursu poznamy na początku lipca tego roku, podczas gali finałowej „Kursu na Biznes”.
Przypomnijmy, że jest o co walczyć – najlepsi w obu kategoriach mogą liczyć na aż 25 tysięcy złotych nagrody finansowej, atrakcyjne nagrody rzeczowe oraz usługi i vouchery, które pomogą w rozwoju działalności. Wybrane pomysły finalistów będą też mogły uzyskać wsparcie kapitałowe z Funduszu Kapitałowego PFP.
Kamil Złoch
UM Gdynia