Laureaci konkursu Gdyński Biznesplan 2020 wybrani

Są przedsiębiorczy, kreatywni i właśnie dostali szansę na rozwinięcie własnych firm. Wiemy już, kto stworzył najlepsze pomysły na biznes. Wszystko stało się jasne podczas gali finałowej konkursu Gdyński Biznesplan 2020. Tym razem odbyła się ona w formule online. Zwyciężyła Maria Jopyk-Misiak i jej pomysł na profesjonalne studio animacji. Drugie miejsce zajęła Magdalena Mielewczyk z projektem platformy do rejestrowania usług online „Łap to”. Trzecia nagroda powędrowała natomiast do Mateusza Kaźmierczaka i Pawła Zabornego za pomysł aplikacji dla fotografów „Save Art”.

Gdyński Biznesplan co roku otwiera drzwi do biznesu ludziom o nieszablonowych pomysłach, którzy wiążą swoją przyszłość z własną działalnością gospodarczą, ale nie posiadają jeszcze odpowiedniego zaplecza (środków, lokalu, know-how). W każdej edycji w szranki staje kilkaset osób. Nie inaczej było tym razem. Zmieniła się jednak forma konkursu. Tegoroczna edycja była organizowana w otwartej formule. Udział w nim mogli wziąć wszyscy, którzy mają dobry pomysł na biznes i są zdeterminowani, by wcielić go w życie.

W tym roku również finałowa gala wyglądała inaczej. Odbyła się w piątek, 20 listopada w formule online. Transmisja na żywo prosto ze studia w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym rozpoczęła się o godz. 12.00. Prowadzący wirtualnie łączył się m.in. z prezydentem Gdyni Wojciechem Szczurkiem, wiceprezydent Katarzyną Gruszecka-Spychałą oraz laureatami konkursu.

– Niezwykle nas cieszy aktywność i kreatywność młodych przedsiębiorców, szczególnie w obecnym czasie, kiedy sytuacja rynkowa jest nieprzewidywalna, a warunki działalności zmieniają się bardzo dynamicznie. Gdynianie znani są jednak z optymizmu i przedsiębiorczości. Dlatego jestem przekonany, że udział i wygrana w konkursie Gdyński Biznesplan otworzy nowe możliwości, a wsparcie w postaci konkursowych nagród pomoże rozwinąć kolejną firmę w Gdyni odnoszącą sukcesy na lokalnym, a może i międzynarodowym rynku – mówił podczas gali Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Wśród finałowych biznesplanów znalazły się projekty z sektorów inżynierii i automatyki, ICT, gastronomii, opieki medycznej i zdrowia, turystyki, rekreacji i rozrywki, designu, reklamy, edukacji czy doradztwa i szkoleń. Jury wybrało trzy najlepsze projekty.

– Ponad 400 pomysłów na biznes, 76 złożonych biznesplanów i 14 osób w finale tegorocznego konkursu Gdyński Biznesplan. Jury oceniło, które z pomysłów na biznes najlepiej sprawdzą się w realiach rynkowych, ale też która z uczestniczek czy uczestników ma w sobie gen przedsiębiorczości i determinację, aby konsekwentnie realizować biznesplan, wdrażać innowacyjne rozwiązania czy mierzyć się z konkurencją – mówiła podczas konkursowej gali Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki i przewodnicząca jury Gdyńskiego Biznesplanu.

Kto w tym roku miał najciekawsze pomysły na biznes?

Najlepszy okazał się biznesplan stworzony przez Marię Jopyk-Misiak. Laureatka jest znanym i cenionym animatorem. Słynie z animacji malarskich, działa w branży od 9 lat. W ramach zwycięskiego projektu „25 Frame Studio” chce stworzyć studio, które będzie produkowało reklamy wykonane techniką animacji poklatkowej lalkowej, malarskiej oraz komputerowej. Dzięki profesjonalnym stanowiskom animacyjnym oraz doświadczonemu zespołowi animatorów będzie tworzyć filmy na najwyższym światowym poziomie.

– To studio to jest moje marzenie, które powstało ponad rok temu. Muszę bardzo podziekować Wam, prezydentowi Gdyni, kapitule i Gdyńskimu Biznesplanowi, bo dzięki szkoleniom, które odbywają się w ramach konkursu, poczułam, że jestem w stanie to wszystko przedsięwziąć i mam nadzieję, że będzie to fajnie funkcjonować. Gratuluję wszystkim laureatom – powiedziała Maria Jopyk-Misiak.

Drugie miejsce zdobyła Magdalena Mielewczyk za projekt „Łap to”. To profesjonalna platforma do rejestrowania usług online i umożliwiającą prowadzenie szkoleń dla opiekunów czworonogów.

– Ta nagroda pozwoli na to, żeby mój biznes jak najszybciej wszedł w życie – powiedziała Magdalena Mielewczyk.

Trzecie miejsce zajęli – Mateusz Kaźmierczak i Paweł Zaborny za biznesplan „Save Art”. To aplikacja, która pomoże fotografom zapanować nad wykorzystywaniem ich zdjęć w sieci. Wyszukiwarka będzie czuwać nad użyciem zdjęć bez zgody, a system automatycznego zgłaszania naruszeń pozwoli na nawiązanie kontaktu z osobami korzystającymi z materiałów i ewentualne usunięcie fotografii z internetu.

– Bardzo miłe zaskoczenie. Jesteśmy niesamowicie dumni z tego, że nasz projekt został wyróżniony w tym roku. Nie ukrywamy, że od samego początku, od warsztatów, była to już dla nas bardzo duża nagroda, że mogliśmy w nich uczestniczyć i wyciągnęliśmy bardzo dużą wiedzę. Cieszymy się, że w tak ciężkich czasach pandemii, kiedy większość inwestorów wstrzymuje się z jakimikolwiek pieniędzmi, mamy okazję dostać pewnego rodzaju zastrzyk finansowy, taką wisienkę na torcie. Od roku dopracowujemy naszą technologię. I mamy w końcu taki moment, kiedy będziemy mogli ruszyć – mówił jeden z laureatów.

Laureaci konkursu dostali nagrody finansowe i rzeczowe. Ich pula w tej edycji sięgnęła aż 100 tysięcy złotych. Zwyciężczyni otrzymała m.in. nagrodę finansową w wysokości 30 tysięcy złotych na rozwój firmy, voucher o wartości 10 tysięcy złotych na studia, szkolenia lub program MBA w Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów, bezpłatny udział w studiach podyplomowych w Wyższej Szkole Bankowej, doradztwo prawne czy poręczenie kredytu na realizację biznesplanu. Nagrody finansowe trafiły również do zdobywców 2. miejsca – 20 tysięcy złotych oraz 3. miejsca – 10 tysięcy złotych. Otrzymali oni również wiele atrakcyjnych nagród rzeczowych oraz świadczeń, które wspierają założenie i rozwój działalności gospodarczej.

Laureatom tegorocznej edycji serdecznie gratulujemy i trzymamy kciuki za przyszłe sukcesy.

Konkurs Gdyński Biznesplan jest organizowany przez Gdynię nieprzerwanie od 2003 roku. Dotychczas wzięło w nim udział 6400 uczestników.

Warunek stawiany laureatom „Gdyńskiego Biznesplanu” to prowadzenie przyszłej działalności na terenie Gdyni (lub przeniesienie tu obecnej). Laureaci otrzymują coś w rodzaju „biletu” do rozpoczęcia własnego biznesu – zdobycie miejsca na podium, a nawet samo znalezienie się w finale konkursu stanowi znakomitą rekomendację dla uczestników, a także ich pomysłów na biznes.

Za organizację konkursu odpowiedzialne jest Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości. Głównymi partnerami Gdyńskiego Biznesplanu są PKO Bank PolskiRefinitiv i Radmor.

Zapis transmisji gali finałowej można zobaczyć poniżej:

Magdalena Czernek
fot. Kamil Złoch

Poprzedni artykułWymagający projekt budżetu Gdyni gotowy
Następny artykułEwelina Marciniak laureatką Nagrody Teatralnej Faust!
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najczęściej oceniane
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze