Podsumowanie X edycji kampanii Rowerowy Maj

Dobiegła końca 10. edycja kampanii Rowerowy Maj, której pomysł zrodził się w Gdańsku. W tym roku udział w akcji wzięło 29 gmin z całej Polski. W jej gdańskiej odsłonie, po raz kolejny nie zabrakło rekordów. W czwartek, 13 czerwca na terenie Hevelianum przedstawiciele zwycięskich szkół i klas odebrali nagrody z rąk Aleksandry Dulkiewicz, prezydent Gdańska.

W wyzwaniu uczestniczyli uczniowie i przedszkolaki, którzy za każdy aktywny dojazd do szkoły lub przedszkola na rowerze, hulajnodze, rolkach czy deskorolce zdobywali punkty. W Gdańsku do zabawy zgłosiło się 220 placówek (124 przedszkola i 96 szkół podstawowych), czyli aż o 14 więcej niż w ubiegłym roku.

– Jestem z Was bardzo dumna – podkreślała, podczas uroczystego zakończenia kampanii Rowerowy Maj, Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska. – To przecież jest zabawa, ale zabawa, która ma zmienić nasze nawyki i pokazać, że rower może nam służyć codziennie. Dzięki niemu możemy bezpiecznie i szybko dojechać do szkoły. Równie ważnym celem Rowerowego Maja jest nauka bezpiecznego zachowania na drodze. Dziękuję Wam, że tak licznie bierzecie udział w tej akcji.   

Ćwierć miliona uczestników w 29 gminach

Łączna frekwencja wyniosła 45%. Na ten wynik złożyło się 252 630 aktywnych uczestników z 1284 placówek na terenie 29 miast i gmin biorących udział w kampanii. Tylko w Gdańsku o tytuł najlepszej szkoły, przedszkola i klasy walczyło aż 39 522 uczestników. To oznacza, że w zabawie wzięło udział ponad 1500 uczestników więcej niż przed rokiem, a frekwencja wyniosła 56%. Uczniowie i nauczyciele odbyli ponad – 923 634 podróży do szkół i przedszkoli!

Nagrody dla zwycięzców

W tym roku zabawa trwała od 6 do 29 maja. Zasady kampanii były bardzo proste, każdy uczestnik, który w maju dotarł na lekcje na rowerze, hulajnodze, rolkach czy deskorolce, otrzymywał naklejki do rowerowego dzienniczka i na wspólny plakat klasowy. Dla najbardziej aktywnych uczestników klas i placówek czekały atrakcyjne nagrody.

Szczególnie zaangażowanym w zabawę, przyznano nagrody: najbardziej aktywne klasy skorzystają z ciekawych wycieczek, wyjść edukacyjnych, kulturalnych oraz warsztatów. Najlepszym placówkom wręczono również słodkie upominki ufundowane przez partnera kampanii, firmę dr Oetker.

Dzieci, które miały najwyższe frekwencje otrzymały bilety do kina ufundowane przez Kino Helios Polska, rękawiczki rowerowe ufundowane przez firmę KROSS, karty do salonów sieci Empik czy wejściówki do ZOO ufundowane przez Miasto Gdańsk.

W tym roku kontynuowana jest nagroda dla koordynatorów z najlepszych placówek w każdej kategorii, ufundowana przez Port Czystej Energii – Dwudniowy wyjazd z wizytą studyjną do instalacji odzysku energii z odpadów w Szwecji dla koordynatorów szkolnych z najlepszych placówek. Dodatkowo, koordynatorzy we wszystkich gdańskich placówkach otrzymali karty podarunkowe do sklepów Empik.

Warto podkreślić, że do tegorocznej edycji kampanii w Gdańsku dołączyli nowi sponsorzy nagród finansowych. Saltus Ubezpieczenia przekazał 20 tysięcy złotych dla trzech najbardziej rowerowych szkół w kategorii średnich, natomiast 7r ufundował nagrodę finansową w wysokości 12 tysięcy złotych dla trzech najbardziej rowerowych przedszkoli.

Wyniki z podziałem na kategorie:

Kategoria szkół dużych

  1. SP 92 86,8% frekwencji (Zaspa – Młyniec)
  2. SP 80 86,2% frekwencji (Przymorze Wielkie)
  3. SP 6 69,8% frekwencji (Ujeścisko – Łostowice)

Kategoria szkół średnich

  1. SP 72 76,3% frekwencji (Stogi)
  2. SP 77 69,8% frekwencji (Żabianka – Wejhera – Jelitkowo – Tysiąclecia)
  3. SP 84 68,2% frekwencji (Kokoszki)

Kategoria szkół małych

  1. SP 88 74,4% frekwencji (Wyspa Sobieszewska)
  2. SP 83 66,6% frekwencji (Kokoszki)
  3. SP „Octoschool” 62,7% frekwencji (Chełm)

Przedszkola

  1. P-le 8 92,7% frekwencji (Kokoszki)
  2. P-le 62 86,5% frekwencji (Przymorze Wielkie)
  3. P-le 13 82,3% frekwencji (Zaspa – Młyniec)

Klasa ze 100% frekwencją

SP 62: IV a (Krakowiec – Górki Zachodnie)

Jędrzej Sieliwończyk
Urząd Miejski w Gdańsku

Poprzedni artykułChcę być lepsza/y dla bliskich
Następny artykułII nabór w Gdańskim Funduszu Zakupu Wydawnictw 2024
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze