E-usługi – nowoczesny Urząd Miasta – podsumowanie kadencji

W ciągu ostatnich pięciu lat wdrażanie usług urzędowych online znacznie przyspieszyło. To m.in. za sprawą pandemii. Prezentujemy, jak podczas VIII kadencji samorządu Urząd Miasta Gdyni stawał się bardziej nowoczesny i jak zmieniało się nasze miasto pod względem e-usług.

E-urząd to oszczędność czasu, zintegrowana informacja, wygoda i bezpieczeństwo. Okres pandemii zrewolucjonizował i przyspieszył wdrażanie usług urzędowych świadczonych drogą elektroniczną. Dziś mamy:

  • nowoczesny, internetowy system rezerwacji wizyt z płatnością online – to pierwsze takie rozwiązanie w Polsce,
  • Konto Mieszkańca – miejski serwis internetowy oferujący mieszkańcom szybki i wygodny dostęp do wielu innowacyjnych e-usług, aplikację mobilną gdynia.pl z wiadomościami, wydarzeniami, komunikatami, rezerwacją wizyt, e-dziennikiem, przedszkolem, Kartą Mieszkańca, „Ciapkowem”, transportem, miejscami parkingowymi dla osób z niepełnosprawnością, odpadami, pogodą i wsparciem dla potrzebujących,
  • videorozmowy z tłumaczem języka migowego,
  • pierwszy w Polsce voicebot (inteligentny asystent telefoniczny) na infolinii do umawiania wizyt,
  • wirtualnego urzędnika z nową funkcją opartą na Chacie GPT.

E-usługi wciąż są udoskonalane, a ich zakres poszerzany. Wkrótce aplikacja gdynia.pl będzie mieć swoją nową odsłonę.

Dodatkowo warto wiedzieć, że z Konta Mieszkańca korzysta 137 tys. użytkowników. A dzięki internetowemu systemowi rezerwacji wizyt mieszkańcom udało się załatwić 337 tys. spraw.

Gdynia otrzymała Innovation in Politics Award 2023 w kategorii „Udoskonalenia w administracji” za projekt „Gdynia – Miasto Przyjazne Osobom z Niepełnosprawnościami Słuchowymi”, czyli innowacyjny system wsparcia osób używających języka migowego.

W 2020 roku nagrodzono Konto Mieszkańca jako cyfrową innowację, która ułatwia mieszkańcom wielokanałowy kontakt z Urzędem Miasta Gdyni dzięki wielofunkcyjnemu narzędziu.

Innovation in Politics Awards to nagrody przyznawane za politykę na rzecz lokalnej społeczności przyznawane przez wiedeński The Innovation in Politics Institute.

W 2022 roku gdyński urzędowy voicebot został wyróżniony w konkursie „Mocarze HiperAutoryzacji”, a wcześniej w konkursie „Innowacyjny samorząd”.

Natomiast w 2023 roku w konkursie „Mocarze HiperAutomatyzacji” doceniono system oparty na chacie GPT, czyli rozwiązanie przygotowane przez Gdyńskie Centrum Kontaktu. Otrzymał on wyróżnienie w kategorii „Inteligentni asystenci”.

UM Gdynia

Poprzedni artykułDziki w mieście. Spotkanie prezydenta z Lasami Państwowymi
Następny artykułOtwarcie Dziennego Ośrodka Wsparcia – siedziby Teatru Biuro Rzeczy Osobistych
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze