„Złota rączka” wspiera seniorki i seniorów w Gdańsku

Dla starszej osoby naprawa cieknącego kranu w kuchni czy wymiana żarówki w łazience, mogą stanowić poważny problem. W takich sytuacjach gdańszczankom i gdańszczanom w wieku 70+, nieodpłatnie pomaga fachowiec.

To wsparcie zwłaszcza dla samotnych seniorek i seniorów, mniej sprawnych fizycznie np. ze względu na zły stan zdrowia, dysponujących skromnym budżetem. Osoba starsza może skorzystać z usługi dwa razy w roku. Pomoc świadczona jest w ramach czwartej edycji projektu pt. „Złota rączka dla seniora”. Na zlecenie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Gdańsku zadanie realizuje Gdańska Spółdzielnia Socjalna.

Zadzwoń i zamów usługę

Zgłoszenia dotyczące napraw przyjmowane są w dni powszednie, w godzinach od 7.30 do 15.30, pod numerem tel. kom.: 881 703 096. Pracownik GSS umówi się z potrzebującą seniorką lub seniorem na zakres i wykonanie usługi. Ustali też dogodny termin wizyty w mieszkaniu. „Złota rączka” wykonuje głównie naprawy: hydrauliczne, elektryczne i meblowe. W ramach usługi np. uszczelni cieknące krany w kuchni czy łazience, naprawi spłuczkę, baterię. Fachowiec ze Spółdzielni bez problemu wymieni też m.in. przepalone żarówki czy zepsuty zamek w drzwiach. Dokręci kontakty i poluzowane zawiasy w meblach lub drzwiach. Wymieni „żabki” przy karniszach, w razie konieczności uszczelni też okna.

Konkretne wsparcie dla osób starszych

Naprawa jest całkowicie bezpłatna, jeśli koszt materiałów potrzebnych do jej wykonania nie przekracza 80 zł brutto. Jeśli jest on wyższy, wtedy różnicę (dot. ceny materiałów) pokrywa osoba starsza – wcześniej jednak kwestię uzgadnia z GSS. Chodzi o to, by nie narazić osoby potrzebującej na duży wydatek. „Złota rączka” usuwa miesięcznie od 70 do 90 usterek, w domach osób starszych. Zazwyczaj najwięcej zgłoszeń jest w okresach przedświątecznych.

Realizacja tej edycji projektu finansowanego przez miasto Gdańsk, potrwa do końca października 2026 roku. Celem głównym jest wsparcie najstarszego pokolenia gdańszczan w usuwaniu drobnych, ale uciążliwych usterek domowych.

Sylwia Ressel
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku

Poprzedni artykułRuszyły konsultacje społeczne w sprawie zmian statutów 6 gdańskich dzielnic
Następny artykułKolejny krok ku budowie przejścia naziemnego przy dworcu Gdańsk Główny
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najczęściej oceniane
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze