Aplikacja „Animal Helper” działa już prawie dwa tygodnie. Na razie pilotażowo i tylko w województwie pomorskim, ale plany są znacznie śmielsze. Dotąd pracownicy odebrali 420 zgłoszeń, co oznacza, że zwierząt, które potrzebują naszej pomocy, jest bardzo dużo. Dlatego nie bądźmy obojętni – pobierzmy aplikację i reagujmy.
Po co ta aplikacja?
Mówiąc w skrócie, głównym celem aplikacji „Animal Helper” jest szybka i skuteczna reakcja na krzywdę domowego, dzikiego lub gospodarskiego zwierzęcia. Ale chodzi też o budowaanie świadomego i empatycznego społeczeństwa, które nie boi się reagować na tego rodzaju sytuacje. Po blisko czterech latach pracy zespołu Fundacji Psia Krew oraz programistów z firm BinarApps i lsn, doczekalismy się aplikacji, która jest dostępna w wersji webowej i mobilnej (na Androida i iOS).
Przy użyciu aplikacji można zgłaszać nie tylko wypadki z udziałem zwierząt, ale także ich niehumanitarne traktowanie. To także zbiór porad i wskazówek oraz wiele innych przydatnych funkcjonalności. Wszystko po to, aby zwierzętom w Polsce żyło się lepiej i spokojniej. Przypomnijmy, że pomysłodawcami aplikacji są Adam Van Bendler – stand-uper i założyciel Fundacji Psia Krew, a także Paweł Gebert, biegły sądowy z zakresu ochrony zwierząt.
Pobierz „Animal Helper”
Aplikację może pobrać każdy. Póki co centrala pilotażowo przyjmuje zgłoszenia z województwa pomorskiego, ale stopniowo będzie działać w kolejnych, a ostatecznie w całym kraju.
– Dostajemy wiele zapytań o działanie w innych województwach – przypominamy, że pilotażowy start w pomorskim to wielka próba dla nas wszystkich, stale dopracowujemy oprogramowanie, budujemy struktury i działamy, by jak najszybciej działać w kolejnych województwach, ale… cierpliwości! To ogromne wyzwanie logistyczne i finansowe, musimy mierzyć siły na zamiary. Prędzej czy później na pewno się u Was pojawimy – oby jak najszybciej! – informują na swojej stronie twórcy aplikacji.
Skąd pobrać aplikację? Ze strony: https://www.animalhelper.pl/pobierz-aplikacje/. Jak złożyć zgłoszenie? Albo bezpośrednio za pomocą formularza albo telefonicznie pod nr +48 22 129 1791. Operatorki przyjmują zgłoszenia 24/7.
Dwa tygodnie i 420 zgłoszeń
Aplikacja „Animal Helper” działa od 8 listopada. W tym czasie operatorki centrali przyjęły 420 zgłoszeń. Dotyczyły one głównie zwierząt domowych (np. błąkających się i zaniedbywanych), ale też tych dzikich. Dzięki sprawnemu działaniu powiadomionych służb i organizacji, wiele z tych zwierzęt otrzymało potrzebną pomoc.
Każdy przypadek jest inny. Jedne są bardzo drastyczne, inne mniej. Ale jedno jest pewne: nie wolno być obojętnym i trzeba reagować. A w tym pomoże nam m.in. aplikacja „Animal Helper”. I empatia.
Magdalena Śliżewska
UM Gdynia