Klaudia Malinowska i Natalia Bigus po raz czwarty prowadzą akcję „Zostań Świętym Mikołajem” na rzecz dzieci z gdyńskiego hospicjum Bursztynowa Przystań. Zebrane pieniądze pozwolą kupić mikołajowe prezenty podopiecznym hospicjum oraz ich rodzeństwu. Akcja trwa do 25 listopada.
Dom hospicyjny dla dzieci i młodzieży Bursztynowa Przystań działa w Gdyni od 2013 roku. Jak pisze na stronie instytucji prowadzące go Stowarzyszenie Hospicjum im. św. Wawrzyńca, dom powstał z myślą o tym, by ulżyć w cierpieniu chorym dzieciom, rozjaśnić ich codzienność miłością, zapewnić im i ich rodzinom poczucie bezpieczeństwa. Bursztynowa Przystań to wspólne dzieło ofiarnych mieszkańców Gdyni i regionu, samorządu i tysięcy anonimowych darczyńców z Polski i zagranicy. Darczyńców stale przybywa m.in. dzięki zaangażowaniu takich osób, jak Klaudia Malinowska i Natalia Bigus.
– Kilka lat wstecz przez historię, która dotknęła jedną z bliskich osób Klaudii, dowiedziałyśmy się o istnieniu domu hospicyjnego Bursztynowa Przystań. Poznałyśmy przeznaczenie tego miejsca, kto tam może trafić i dlaczego. To wszystko spowodowało niepohamowaną chęć niesienia pomocy, która od tamtego czasu z roku na rok nabiera siły – mówi Natalia Bigus. – Podczas pierwszej edycji w 2019 roku zebraliśmy 4 600 zł, za co kupiliśmy 6 prezentów oraz potrzeby stałe. Druga edycja to kwota 6 520 zł – 44 prezenty oraz potrzeby stałe. Podczas trzeciej edycji udało nam się zebrać 27 300zł i kupić za to 58 prezentów plus potrzeby stałe, co całkowicie przerosło nasze oczekiwania. Dzięki temu spełniliśmy główny cel akcji, a dodatkowo zakupiliśmy rzeczy potrzebne hospicjum, takie jak pieluchy, podkłady, ochraniacze na łóżka, środki higieniczne, emolienty, ciśnieniomierze, glukometry, termometry bezprzewodowe.
Czwarta edycja akcji „Zostań Świętym Mikołajem” rozpoczęła się na początku października i potrwa do 25 listopada. Głównym celem akcji jest zakup prezentów z listy marzeń do Świętego Mikołaja podopiecznych domu hospicyjnego Bursztynowa Przystań oraz ich rodzeństwa.
– Jak wiemy, w czasie kiedy choruje członek rodziny, w tym wypadku dziecko, nie możemy pomijać też rodzeństwa, które bardzo przeżywa tę sytuację – opowiada Natalia Bigus. – Chciałybyśmy dodać iż większość prezentów z listy marzeń to rzeczy, które często przekraczają możliwości finansowe rodziców, potrzebne do codziennego funkcjonowania, takie jak materace przeciwodleżynowe, maty sensoryczne, kołdry, pościele, ubrania.
Zbiórka funduszy trwa na portalu zrzutka.pl. Na 11 dni przed końcem akcji udało się już zebrać ponad 18 500 zł z zaplanowanego celu 20 tys. zł. Jeśli zebrana kwota przekroczy założony cel, być może uda się oprócz prezentów sfinansować także urządzenie bezprzewodowe do wykonywania USG, którego potrzebę zakupu sygnalizowało organizatorkom akcji gdyńskie hospicjum.
Aby zwiększyć dotarcie do potencjalnych darczyńców Klaudia i Natalia ogłosiły na Facebooku zabawę – wyzwanie, polegającą na opublikowaniu zdjęcia w mikołajowej czapce z opisem #ZostańŚwiętymMikołajem, wpłacie dowolnej kwoty na zbiórkę oraz nominowaniu kolejnych osób, organizacji lub firmy, które mogłyby wziąć udział w akcji.
Do zabawy dołączają gdyńscy samorządowcy, jak Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki oraz Michał Guć, wiceprezydent Gdyni ds. innowacji.
Przemysław Kozłowski
UM Gdynia