Poszukiwanie gdańskiego tiktokera lub tiktokerki rozpoczęte. Miasto ogłosiło casting, którego zwycięzcy będę mieli szansę stać się ambasadorami Gdańska w mediach społecznościowych. Zgłoszenia do pierwszego etapu przyjmowane będą do 26 sierpnia. Wystarczy mieć skończone 16 lat i mnóstwo pomysłów na pokazania miasta w krótkiej, dynamicznej formie. Dla najlepszych czekają nagrody i możliwość współpracy z Piotrem Byliną, czyli tiktokowym Edziem.
Minął już rok od powstania oficjalnego profilu Gdańska na platformie TikTok. Miasto zgromadziło tam już setki tysięcy polubień i wyświetleń oraz ponad 16 000 obserwujących. Kolejnym krokiem w stronę rozwoju profilu i sposobem na dotarcie do młodych gdańszczanek i gdańszczan jest przeprowadzenie castingu, który ma na celu wyłonienie kreatywnych i twórczych osób. Zwycięzcy konkursu będą mieli szansę na stałą współpracę przy tworzeniu materiałów filmowych na potrzeby mediów społecznościowych miasta Gdańska. Twarzą i mentorem akcji został Piotr Bylina – tiktoker znany pod pseudonimem Edzio.
– Sam jestem twórcą i uważam, że przeprowadzenie castingu w takiej formie jest naprawdę ciekawym sposobem na promocję Gdańska – mówi Piotr Bylina. – Z drugiej strony, jestem także gdańszczaninem i cieszę się, że mojemu miastu zależy na dotarciu do młodszej publiczności. To na razie rzadko spotykane, by władze miasta doceniały TikToka, a według mnie to platforma z naprawdę dużym potencjałem przekazu – dodaje.
Pierwszy etap castingu potrwa do 26 sierpnia i obejmuje zebranie zgłoszeń i wybór osób, które zakwalifikują się do kolejnej części. Następnie uczestnicy i uczestniczki zrealizują jedno z trzech określonych przez organizatorów zadań castingowych. Komisja konkursowa, w skład której wchodzi Piotr Bylina, przedstawiciele Urzędu Miejskiego w Gdańsku, partnera konkursu – agencji Personal PR oraz Młodzieżowej Rady Miasta Gdańska wyłonią maksymalnie 3 zwycięzców, którzy otrzymają nagrodę w wysokości 2 tysięcy złotych, możliwość przygotowania materiałów wideo pod opieką Piotra Byliny, a także szansę na stanie się mikroinfluencerem.
– TikTok umożliwia tworzenie kreatywnych treści, których odbiorcami są młodsi użytkownicy i użytkowniczki internetu. Zdecydowaliśmy się wykorzystać właśnie ten kanał społecznościowy, aby do nich dotrzeć i zaangażować ich w mówienie o aspektach ważnych dla naszego miasta – komentuje Marek Bonisławski, dyrektor Biura Prezydenta gdańskiego urzędu miejskiego.
Publiczne ogłoszenie wyników nastąpi między 19 a 25 września. Zachęcamy do śledzenia informacji o projekcie na oficjalnych kanałach miasta Gdańska na Facebooku oraz TikToku.
Formularz, regulamin i dodatkowe informacje odnośnie konkursu
Marta Formella
Urząd Miejski w Gdańsku