Są szczęśliwymi mamami, a oprócz rodzicielstwa chcą spełniać także zawodowe plany. Już wkrótce ruszy nabór do 8. edycji projektu „Gdyński BiznesMam”. To szansa, z której skorzystało już ponad 100 młodych kobiet z Gdyni. Z powodzeniem prowadzą swoje biznesy. Teraz ze wsparcia w łączeniu macierzyństwa z przedsiębiorczością będą mogły liczyć kolejne panie.
Przełamują sterotypy, są ambitne i doskonale wiedzą czego chcą, a bardziej doświadczeni fachowcy wskazują im drogę. Tak można w skrócie scharakteryzować uczestniczki projektu „Gdyński BiznesMam” – wyjątkowej inicjatywy, która udowadnia, że macierzyństwo nie musi przeszkadzać w spełnianiu swoich zawodowych celów. Gdyńskie mamy, które opiekują się swoimi pociechami mogą w ten sposób liczyć na silne wsparcie, które pozwala im na spełnienie swojego marzenia o własnej firmie.
O tym, że połączenie bycia mamą na pełen etat i zarządzania małym biznesem jest możliwe przekonało się już łącznie 113 uczestniczek, które wzięły udział w dotychczasowych siedmiu edycjach projektu. Wiele z nich z powodzeniem do dziś prowadzi swoje firmy, korzystając z wiedzy nabytej od trenerów i ekspertów.
Ósma edycja – zapisy we wrześniu
Teraz przed szansą na rozwój mogą stanąć kolejne kobiety – już na początku września Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości planuje nabór zgłoszeń do już ósmej edycji „Gdyńskiego BiznesMam”.
– Wiemy, jak ważna dla szeroko pojętego rozwoju miasta, nie tylko tego rozumianego w sensie ściśle gospodarczym jest przedsiębiorczość jego mieszkańców. „Gdyński BiznesMam” to wyjątkowy projekt, skrojony typowo pod potrzeby ambitnych gdynianek, które chcą zrealizować swoje życiowe plany. Pomagamy im i wspieramy fachową wiedzą na tyle, na ile tylko to możliwe. Wychodzi nam to dobrze, o czym świadczy obecność na rynku wielu ciekawych, małych biznesów stworzonych przez mamy biorące udział w poprzednich edycjach. Właśnie dlatego zachęcam do wzięcia udziału w projekcie – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.
Na szczegóły dotyczące rekrutacji do wrześniowej edycji trzeba jeszcze poczekać. Wiadomo natomiast, że kryteriami, które muszą spełnić przyszłe uczestniczki będzie m.in. stałe zamieszkanie w Gdyni, posiadanie dziecka poniżej 6. roku życia, brak zatrudnienia (lub przebywanie na urlopie macierzyńskim) i, przede wszystkim, chęć założenia własnej firmy – o rozwianie wszelkich wątpliwości w tej kwestii zadbają już organizatorzy.
Czego można nauczyć się w ramach projektu? Jeden z głównych celów to po prostu zmotywowanie młodych mam do postawienia na rozwój – niezależnie od lęków i ograniczeń. Uczestniczki dowiedzą się, że work-life balance w tym (z pozoru) niełatwym połączeniu jest jak najbardziej możliwy, a macierzyństwo i przedsiębiorczość to dwa obszary, które mogą świetnie się uzupełniać.
Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości przygotowało kompleksowy program zajęć, który uwzględnia wszystko to, co najbardziej przydatne na starcie: podstawy przedsiębiorczości, coaching czy branding siebie i swojego biznesu. Każda uczestniczka będzie mogła też wykonać test Thomas International – profesjonalną analizę profilu osobowego, która odpowie na pytania dotyczące naturalnych predyspozycji.
One już wiedzą, że warto
Wśród ponad 113 dotychczasowych uczestniczek aż mnożą się przykłady pań, które – zainspirowane nową wiedzą i doświadczeniami – zdecydowały się po projekcie na prowadzenie własnej firmy. Dziś z powodzeniem łączą rodzinne życie z zawodowymi obowiązkami, spełniając się w wybranych przez siebie branżach. Dominują te, które są związane z ich hobby i zainteresowaniami, stąd na liście biznesów powstałych po „Gdyńskim BiznesMam” znajdziemy m.in. sklep i kawiarnię z kawą specialty, profesjonalne fotografki, doradczynię marketingową, wedding plannerkę, gabinet podologiczny czy liczne działalności zajmujące się rękodziełem.
„Absolwentki” projektu prowadzonego przez Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości po czasie nie ukrywają, że decyzja o udziale w inicjatywie pomogła im w podjęciu decyzji, której nie żałują.
– Co dał mi udział w projekcie? Ogromne wsparcie merytoryczne, możliwość konsultacji pomysłu na biznes z doświadczonymi osobami, ale przede wszystkim siłę, inspirację i energię od innych mam – mówi Anna Małkowska, która prowadzi Coffee Shop Happy People w gdyńskim Śródmieściu.
„Gdyński BiznesMam” aktywizuje też młode mamy na różne sposoby – niektóre z nich biorą też udział w innych projektach, wymieniając chociażby konkurs „Gdyński Biznesplan”, gdzie do ścisłego finału tegorocznej edycji weszła jedna z uczestniczek, a łącznie trzy z nich złożyły tytułowy biznesplan.
Kamil Złoch
UM Gdynia