Designerzy, badacze, analitycy, startupowcy i inni, setki inspiracji i dopracowanych pod każdym względem projektów oraz niezliczone pokłady wiedzy dla uczestników – zbliża się ProductCamp, czyli dwudniowe wydarzenie dla osób związanych z projektowaniem usług i produktów cyfrowych w centralnej Europie. Już 2 i 3 czerwca konferencja zagości w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym Gdynia.
Największa konferencja poświęcona cyfrowym produktom w Europie Centralnej odbędzie się w Gdyni. Gdyńskie PPNT przez dwa dni będzie areną rozmów, prelekcji i warsztatów, w których wezmą udział specjaliści z ponad 20 krajów całego świata, w tym Stanów Zjednoczonych, Kanady, Tajwanu czy Australii.
To ProductCamp, czyli dwudniowe wydarzenie dla branżowych specjalistów zajmujących się na co dzień nie tylko projektowaniem, ale także zarządzaniem nowoczesnymi produktami i usługami w cyfrowej formie – czyli praktyczna wiedza m.in. dla designerów, badaczy, analityków, managerów czy startupowców. Swoimi doświadczeniami podzielą się z uczestnikami eksperci, którzy wcześniej pracowali przy produktach i usługach cyfrowych dla światowych gigantów: IKEA, Github, Google, Zalando, Revoluta, Netflixa, Apple, Lego, UEFA i innych.
To już 9. edycja tej konferencji. Odbędzie się dokładnie 2 i 3 czerwca w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym Gdynia: nowoczesnym centrum innowacji, wspierającym startupy i promującym nowe technologie.
– Gdynia po raz kolejny jest gospodarzem wydarzenia o charakterze konferencji, ProductCamp 2022 i jest to dla nas wielka przyjemność i duma. Celowo użyłam określenia „wydarzenie o charakterze konferencji”, bo jak sami organizatorzy podkreślają, formuła spotkań jest nietypowa i niekonferencyjna. A dla Gdyni, miasta nowoczesnego i otwartego na nowe idee, ten rodzaj podejścia do tematyki okołobiznesowej jest bardzo bliski. Tym bardziej, że od wielu lat aktywnie inwestujemy w transformację internetową i biznes produktów cyfrowych. Po przerwie związanej z pandemią nareszcie możemy spotkać się bezpośrednio w Gdyni. Jestem przekonana, że uczestnicy Produkt Camp 2022 będą czerpali inspirację zarówno z treści wykładów, dyskusji i spotkań, jak i z atmosfery naszego współczesnego miasta, łączącego w sposób harmonijny miejskość i naturę – mówi Katarzyna Gruszecka Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki
Unikalna formuła ProductCampu to tzw. barcamp – opiera się na trzydziestominutowych wystąpieniach podczas równoległych sesji. Agenda powstaje rano, kiedy wszyscy prelegenci wybierają godzinę swojej prelekcji i wpisują tematy na specjalnie przygotowaną tablicę. Przed każdą turą, w krótkiej zapowiedzi, prezentują swoje tematy oraz wskazują, w jakiej formie je zrealizują. Na uczestników czekają m.in. prezentacje, dyskusje, analizy, case studies i prezentacje metod badawczych.
Oprócz tego na uczestników czekają występy głównych prelegentów, w tym między innymi Tobiasa Ahlina – Staff Design Engineera w GITHUB, Bartka Pucka – Strategy & Operation Managera w IKEA, Agi Szóstek – strategicznej projektantki doświadczeń i autorki „Strategii Umami” czy Ilya Blokha – konsultanta Product Management.
Partnerami strategicznymi ProductCamp 2022 są miasto Gdynia i Centrum Obsługi Inwestora Invest in Gdynia. Wydarzenie wspierają też Packhelp, TIDIO, Postdata i Allegro.
Więcej informacji na oficjalnej stronie internetowej, productcamp.pl.
Kamil Złoch
UM Gdynia