Punkt recepcyjny na dworcu od 21 kwietnia w nowych godzinach

Do tej pory do gdyńskiego punktu recepcyjnego na dworcu zgłosiło się ponad 11 tys. osób z Ukrainy. Ponieważ ostatnio korzysta z niego coraz mniej osób, od czwartku, 21 kwietnia będzie działać według nowego harmonogramu: od 10.00 do 18.00.

Od marca, czyli od początku uruchomienia punktu recepcyjnego na Dworcu PKP Gdynia Główna, po pomoc do niego zgłosiło się już ponad 11 tys. obywateli z Ukrainy. Trafiały tu osoby, które potrzebowały pomocy, wyżywienia, noclegu lub porady lekarskiej. Zaangażowani pracownicy i wolontariusze na początku przez całą dobę służyli wsparciem, częstowali m.in. ciepłą zupą, kanapkami, herbatą czy kawą i kierowali do miejsc noclegowych lub po prostu udzielali niezbędnych informacji.

Punkt recepcyjny wciąż pomaga tym wszystkim, którzy tej pomocy potrzebują. Jednak z każdym dniem zgłasza się do niego coraz mniej osób, dlatego zmianie ulegną godziny jego otwarcia. Od czwartku, 21 kwietnia punkt recepcyjny na Dworcu PKP Gdynia Główna będzie działać w godz. 10.00-18.00.

Przypomnijmy, że tego rodzaju punkty informacyjne działają na terenie całej Polski. Ich zadaniem jest służyć przybyłym z Ukrainy i tę rolę spełniają od samego początku.

Wykwalifikowani pracownicy obsługujący punkty pomagają uchodźcom w kwestiach świadczeń socjalnych, zdrowotnych i legalizacji pobytu. Kierują ludzi do miejsc, w których otrzymają nocleg, wikt i opierunek oraz inną doraźną pomoc w tak trudnym dla nich czasie.

W Gdyni przez całą dobę czynna jest specjalna infolinia obsługiwana w języku ukraińskim o numerze: +48 723 236 666.

Z myślą o uchodźcach Gdynia przygotowała też poradnik, w którym można łatwo i szybko znaleźć niezbędne informacje na temat pobytu w naszym kraju i wsparcia, jakie oferuje miasto.

Informator jest dostępny na stronie gdynia.pl w dwóch wersjach językowych. Dzięki temu mogą z niego korzystać wszyscy zainteresowani – nie tylko Ukraińcy, ale i gdynianie, którzy chcieliby pomóc przybyszom. Ponieważ sytuacja jest dynamiczna – informacje zawarte w poradniku są na bieżąco aktualizowane.

З 21 квітня інформаційно-консультаційний пункт на залізничній станції Гдиня Головна (Gdynia Główna) змінює свій час роботи.

У березні до приймального пункту звернулося 11 тисяч людей з України. Однак останнім часом все менше людей ним користується. Тому з 21 квітня пункт буде працювати з 10.00-18.00.

У Гдині цілодобово працює спеціальна гаряча лінія українською мовою за номером: +48 723 236 666.

Для біженців також підготовлено путівник, у якому можна легко та швидко знайдіть потрібну інформацію про своє перебування у нас країни та підтримки, яку пропонує місто. Посібник доступний на сторіці gdynia.pl у двох мовних версіях. Оскільки ситуація дуже динамічна – то інформація, що міститься в посібнику постіно оновлюється.

Magdalena Śliżewska

Poprzedni artykułKP Starogard bez punktów w Janikowie
Następny artykułDzięki Karcie Gdańsk Pomaga Ukrainie otrzymasz pomoc
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najczęściej oceniane
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze