Równo dwa lata po wkopaniu kamienia węgielnego i nieco ponad rok od zawieszenia wiechy, największy kompleks biurowy w mieście otrzymał formalną zgodę na użytkowanie. Obecnie trwają prace aranżacyjne dla pierwszych najemców, którzy wprowadzą się jeszcze w tym kwartale.
Jego prosta, nawiązująca do modernizmu bryła zmieniła obraz sportowego kwartału miasta, nadając mu wielkomiejskiego sznytu i powiększając tym samym biznesowe serce Gdyni na granicy Wzgórza Św. Maksymiliana i Redłowa, stworzone przez kompleksy biurowe przy ul. Łużyckiej oraz Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego. Ulokowane przy ul. Kazimierza Górskiego Gdynia Arena i Narodowy Stadion Rugby znalazły się w cieniu trzech wież. Najwyższa mierzy 50 metrów, dwie niższe po 39 metrów wysokości.
3T Office Park to rekordzista wśród gdyńskich biurowców. Jego trzy wieże osadzone są na wspólnej, dwupoziomowej hali garażowej, która pomieści 405 aut i 250 rowerów. Obiekt dysponuje 54 tysiącami m² powierzchni użytkowej, w tym 38 tysiącami m² powierzchni najmu, z czego 10% zajmie już w tym kwartale jeden z pierwszych najemców – firma Asseco Poland S.A., która rozsiądzie się na trzech kondygnacjach. Tegoroczna umowa najmu pomiędzy inwestorem obiektu – spółką 3T Office Park a polską firmą IT należy do największych na północy kraju od rozpoczęcia pandemii.
– Na początku października otrzymaliśmy dla 3T Office Park formalną zgodę na użytkowanie obiektu i tym samym zakończyliśmy 2-letni proces realizacji inwestycji. Warto podkreślić, że chociaż przez ponad połowę tego czasu zadania nie ułatwiała nam pandemia, dotrzymaliśmy założonego harmonogramu prac. Zrealizowaliśmy biurowiec o najwyższym standardzie, potwierdzonym m.in. oceną na poziomie Excellent w certyfikacji BREEAM oraz przyznaną przez European Property Awards nagrodą „Best Office Development Poland 2020-2021”. Po otrzymaniu „zielonego światła” na otwarcie budynku, skupiamy się na jego dalszej komercjalizacji i pracach aranżacyjnych dla pierwszych najemców, którzy pojawią się w biurowcu już w czwartym kwartale tego roku – mówi Sergiusz Gniadecki, inwestor biurowca, prezes zarządu spółki 3T Office Park.
Prócz wspomnianego Asseco Poland S.A. wśród pierwszych najemców znalazły się dwie firmy z branży morskiej – Wartsila Polska i Maersk Polska, zaś część usługową zajmie w pełni przygotowane już do uruchomienia usług centrum medyczne i stomatologiczne Medicover, a także restauracja Meating Point, żłobek i przedszkole Mały Einstein.
– Kiedy dwa lata temu ruszała budowa tej bardzo ważnej dla biznesowego rozwoju Gdyni inwestycji, byliśmy przekonani, że miejsce to przyciągnie firmy, które będą chciały wynająć tu przestrzeń, otworzyć swoje biura i tworzyć nowe miejsca pracy. Nie myliliśmy się, jeszcze w tym roku wprowadzą się do największego w mieście kompleksu biurowego pierwsi najemcy. I nie ma się czemu dziwić – jest to miejsce doskonale zlokalizowane i skomunikowane. Biurowiec znajduje się 2 km od centrum Gdyni, 5 km od obwodnicy Trójmiasta i 19 km od lotniska, a w bardzo bliskim sąsiedztwie znajdują się przystanki kolei SKM i PKM oraz autobusowe i trolejbusowe. Sama zaś przestrzeń biurowa spełnia, tak ważne dla nas, najwyższe standardy względem ekologii i dostępności – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.
Oprócz nagrody i certyfikatu wspomnianych przez prezesa Gniadeckiego, przyznawanych za jakość inwestycji w takich obszarach jak zarządzanie, energooszczędność, komfort pracy i wpływ na środowisko naturalne, jakość budynku potwierdza także certyfikat „Obiekt bez barier”, przyznawany przez Fundację „Integracja”, który odnosi się do pełnego dostosowania obiektu do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Inwestycja 3T Office Park powstała w formule generalnego wykonawstwa, za które odpowiedzialna była firma PORR S.A. Proces realizacji koordynowała w imieniu inwestora spółka Gleeds Polska. Projekt architektoniczny powstał w pracowni AHR Architects.
Przemysław Kozłowski
UM Gdynia