Gdańsk podbija kolejny kanał mediów społecznościowych. Po Facebooku, Twitterze, Instagramie i Spotify miasto dołączyło do TikToka. Premierowa publikacja jest już dostępna na platformie. Miasto zaprasza do śledzenia kanału gdansk_official na TikToku, gdzie będzie można obserwować życie Gdańska oraz jego mieszkańców i mieszkanek w niecodziennej formie.
Gdańsk jest obecny w mediach społecznościowych ponad 10 lat. Miasto chce tę obecność kontynuować oraz rozwijać. Zwłaszcza, że popularność miejskich kanałów społecznościowych rośnie z roku na rok i stanowią one ważną funkcję informacyjną dla gdańszczanek i gdańszczan, a także dla osób odwiedzających nasze miasto.
Miasto rośnie w społecznościówkach
Oficjalna strona miasta na Facebooku @gdansk zgromadziła już ponad 260 000 fanów. Ponad 107 000 osób obserwuje kanał @gdansk_official na Instagramie. Profil @gdansk na Twitterze posiada obecnie ponad 24 000 obserwatorów. Systematycznie rozwijamy także kanał na platformie Spotify, czego efektem była ubiegłoroczna nagroda “Perła Samorządu” przyznana gdańskiemu samorządowi.
TikTok z potencjałem
Myśląc o dalszym rozwoju gdańskich social mediów, miasto chce wykorzystać ogromny potencjał przekazu informacyjno-marketingowego, jaki niesie za sobą TikTok. Platforma pozwala na tworzenie kreatywnych treści, których odbiorcami są młodsi użytkownicy internetu, a których nie znajdziemy na innych kanałach społecznościowych.
– Naszą misją jest dotarcie z informacją do jak największej liczby mieszkanek i mieszkańców w różnym wieku. Dlatego korzystamy z najlepszych dostępnych narzędzi, które zapewniają efektywną komunikację opartą na pokazywaniu zmieniającego się Gdańska we wszystkich obszarach i aspektach jego życia – mówi Marek Bonisławski, dyrektor Biura Prezydenta Urzędu Miejskiego w Gdańsku. – Dynamika wzrostu TikToka w Polsce i na całym świecie jest imponująca. Platforma dociera do coraz większej grupy odbiorców i chcemy ten potencjał wykorzystać, oferując gdańszczanom i gdańszczankom rzetelną informację podaną w atrakcyjnej formie – dodaje.
Przykładem treści, które warto wypromować na TikToku jest chociażby Gdański Tydzień Zawodowca, kampania Gdańsk bez Plastiku czy Budżet Obywatelski, w którym projekty mogą zgłaszać dzieci i młodzież.
Jak nas znaleźć?
Gdańsk przywitał się z użytkownikami TikToka premierowym nagraniem. Miasto zaprasza także do śledzenia wszystkich miejskich kanałów społecznościowych. Na Facebooku można nas znaleźć pod adresem www.facebook.com/gdansk i nazwą @gdansk. Oficjalny profil Gdańska na Twitterze widnieje pod linkiem twitter.com/gdansk i nazwą @gdansk. Na Instagramie oraz TikiToku profile funkconują pod nazwami @gdansk_official. Natomiast na Spotify trzeba klikać w Gdańsk Official.
Warto dodać, że gdański Instagram obchodzi w sierpniu 9. urodziny i z tej okazji miasto przygotowało niespodzianki dla swoich fanów. Zapraszamy!
Joanna Kubik
Urząd Miejski w Gdańsku