Gdańsk wchodzi na TikTok

Gdańsk podbija kolejny kanał mediów społecznościowych. Po Facebooku, Twitterze, Instagramie i Spotify miasto dołączyło do TikToka. Premierowa publikacja jest już dostępna na platformie. Miasto zaprasza do śledzenia kanału gdansk_official na TikToku, gdzie będzie można obserwować życie Gdańska oraz jego mieszkańców i mieszkanek w niecodziennej formie. 

Gdańsk jest obecny w mediach społecznościowych ponad 10 lat. Miasto chce tę obecność kontynuować oraz rozwijać. Zwłaszcza, że popularność miejskich kanałów społecznościowych rośnie z roku na rok i stanowią one ważną funkcję informacyjną dla gdańszczanek i gdańszczan, a także dla osób odwiedzających nasze miasto. 

Miasto rośnie w społecznościówkach 

Oficjalna strona miasta na Facebooku @gdansk zgromadziła już ponad 260 000 fanów. Ponad 107 000 osób obserwuje kanał @gdansk_official na Instagramie. Profil @gdansk na Twitterze posiada obecnie ponad 24 000 obserwatorów. Systematycznie rozwijamy także kanał na platformie Spotify, czego efektem była ubiegłoroczna nagroda “Perła Samorządu” przyznana gdańskiemu samorządowi. 

TikTok z potencjałem 

Myśląc o dalszym rozwoju gdańskich social mediów, miasto chce wykorzystać ogromny potencjał przekazu informacyjno-marketingowego, jaki niesie za sobą TikTok. Platforma pozwala na tworzenie kreatywnych treści, których odbiorcami są młodsi użytkownicy internetu, a których nie znajdziemy na innych kanałach społecznościowych. 

– Naszą misją jest dotarcie z informacją do jak największej liczby mieszkanek i mieszkańców w różnym wieku. Dlatego korzystamy z najlepszych dostępnych narzędzi, które zapewniają efektywną komunikację opartą na pokazywaniu zmieniającego się Gdańska we wszystkich obszarach i aspektach jego życia – mówi Marek Bonisławski, dyrektor Biura Prezydenta Urzędu Miejskiego w Gdańsku. – Dynamika wzrostu TikToka w Polsce i na całym świecie jest imponująca. Platforma dociera do coraz większej grupy odbiorców i chcemy ten potencjał wykorzystać, oferując gdańszczanom i gdańszczankom rzetelną informację podaną w atrakcyjnej formie – dodaje. 

Przykładem treści, które warto wypromować na TikToku jest chociażby Gdański Tydzień Zawodowca, kampania Gdańsk bez Plastiku czy Budżet Obywatelski, w którym projekty mogą zgłaszać dzieci i młodzież. 

Jak nas znaleźć?

Gdańsk przywitał się z użytkownikami TikToka premierowym nagraniem. Miasto zaprasza także do śledzenia wszystkich miejskich kanałów społecznościowych. Na Facebooku można nas znaleźć pod adresem www.facebook.com/gdansk i nazwą @gdansk. Oficjalny profil Gdańska na Twitterze widnieje pod linkiem twitter.com/gdansk i nazwą @gdansk. Na Instagramie oraz TikiToku profile funkconują pod nazwami @gdansk_official. Natomiast na Spotify trzeba klikać w Gdańsk Official. 

Warto dodać, że gdański Instagram obchodzi w sierpniu 9. urodziny i z tej okazji miasto przygotowało niespodzianki dla swoich fanów. Zapraszamy!

Joanna Kubik
Urząd Miejski w Gdańsku

Poprzedni artykułProjekt uchwały krajobrazowej musi powstać od nowa
Następny artykułSCK ogłasza nabory na zajęcia edukacji kulturalnej
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najczęściej oceniane
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze