Podczas tegorocznych wakacji, duża część Polaków zdecyduje się na spędzenie lata w kraju. Od kilkunastu dni hotele, restauracje i atrakcje turystyczne w całej Polsce przystosowują się do nowych regulacji i wracają do działalności. Jedenaście polskich miast biorących udział w kampanii jest już gotowych na bezpieczne przyjęcie powracających turystów.
Założeniem działań kampanijnych jest podtrzymanie zainteresowania podróżami krajowymi wśród odbiorców głównych profili Facebookowych miast, których liczba przekracza 2 miliony. W ramach akcji prowadzonej w social mediach promowane będą najciekawsze atrakcje i obiekty turystyczne w różnych zakątkach naszego kraju, takie jak muzea, instytucje kultury, obiekty noclegowe, parki rozrywki, centra handlowe, galerie sztuki czy wydarzenia.
– Gdańsk to miasto, które silnie utożsamia się z turystami. W ciągu minionych miesięcy bardzo nam ich brakowało. Łącząc siły, jesteśmy w stanie ponownie tchnąć życie w ten ważny element naszego życia. Współpraca pomiędzy różnymi ośrodkami jest potrzebna szczególnie w czasie pocovidowym. Wspólne działania w mediach społecznościowych pozwolą dotrzeć do wielu odbiorców. To natomiast może przyczynić się do powrotu turystów na ulice naszych miast – mówi Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska.
W akcji #MiastowMiasto uczestniczą:
- Gdańsk
- Warszawa
- Wrocław
- Szczecin
- Poznań
- Łódź
- Lublin
- Katowice
- Kraków
- Białystok
- Bydgoszcz
– W Gdańsku będziemy zachęcać zarówno do zwiedzania najpopularniejszych miejsc, takich jak Fontanna Neptuna czy Molo w Brzeźnie, ale też pokazywać alternatywne szlaki turystyczne w naszym mieście, jak chociażby murale na Zaspie – dodaje prezydent Dulkiewicz.
Start wspólnej akcji przewidziany jest na 22 maja, kiedy pojawią się posty zapowiadające działania. Następnie co tydzień, w sobotę będą pojawiały się wpisy dotyczące poszczególnych miast wraz z zachęcającymi zdjęciami i opisami. Akcję aktywnie wspiera Unia Metropolii Polskich.
Patryk Rosiński
fot. Karol Stańczak
Urząd Miejski w Gdańsku