Łatwiejsza rezerwacja wizyt w Urzędzie Miasta Gdyni

Gdynia od wielu lat rozwija system usług online, dzięki czemu liczba niezbędnych wizyt w Urzędzie Miasta jest ograniczona do minimum. Wciąż jednak istnieją sprawy wymagające osobistego stawienia się. W sytuacji kryzysu spowodowanego koronawirusem, wytyczne Głównego Inspektora Sanitarnego znacznie ograniczyły możliwą liczbę obsługiwanych na miejscu osób. Ogromne zainteresowanie mieszkańców rezerwacją wizyt sprawiło, że podjęto działania, które usprawnią ten proces. Już od najbliższego piątku, 26 czerwca, od godz. 10.00 internetowa rezerwacja będzie łatwiejsza, w Gdyńskim Centrum Kontaktu zwiększy się liczba osób obsługujących połączenia telefoniczne, a w Referacie Praw Jazdy i Rejestracji Pojazdów zwiększy liczba stanowisk obsługi.

– W obliczu pandemii koronawirusa, w trosce o zdrowie mieszkańców i pracowników oraz zgodnie z wytycznymi GIS podjęliśmy decyzję o zamknięciu Urzędu Miasta i wypracowaliśmy szereg rozwiązań, które pozwalają nadal załatwiać niezbędne w życiu mieszkańców sprawy w sposób bezpieczny. – mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia. – Jednym z nich jest internetowa i telefoniczna rezerwacja wizyt. W związku z ogromnym zainteresowaniem tą formą usługi, podjęliśmy działania, aby zwiększyć jej dostępność. Szczególnie zachęcam Państwa do korzystania z rezerwacji elektronicznej, która już od najbliższego piątku będzie bardziej dostępna dla wszystkich zainteresowanych.
 
– Olbrzymia liczba połączeń telefonicznych, która w ostatnim czasie znacznie się zwiększyła z powodu zamknięcia budynku dla interesantów, stanowiła duże wyzwanie dla pracowników Gdyńskiego Centrum Kontaktu. Dlatego, odpowiadając na potrzeby mieszkańców, postanowiliśmy uruchomić ogólnodostępny formularz rezerwacji internetowej, który pozwoli szybko i wygodnie umówić się na wizytę w dogodnym terminie na miesiąc do przodu. – mówi Piotr Wiśniewski, kierownik Gdyńskiego Centrum Kontaktu.
 
Aby zarezerwować wizytę, należy wybrać odpowiednią grupę spraw, dzień i godzinę planowanej wizyty. Po wypełnieniu formularza dostępnego od 26.06 od godziny 10:00 pod adresem www.gdynia.pl/bip/rezerwacje i wybraniu przycisku „Rezerwuj termin”, na adres e-mail podany w formularzu zostanie wysłane wstępne potwierdzenie rezerwacji wizyty. Aby ostatecznie potwierdzić rezerwację, należy niezwłocznie tj. nie później niż 60 minut po otrzymaniu e-maila potwierdzić rezerwację, klikając w otrzymany link aktywacyjny. Aby skorzystać z usługi, nie trzeba mieć Karty Mieszkańca, jednakże ich posiadacze nadal będą korzystać z oddzielnej puli rezerwacyjnej i umawiać wizyty z tygodniowym wyprzedzeniem, a nie miesięcznym.
 
Standardowy proces szkoleniowy pracownika Gdyńskiego Centrum Kontaktu trwa 6 miesięcy, lecz w trybie pilnym, z myślą o mieszkańcach, którzy z różnych względów nie mogą dokonać elektronicznej rezerwacji, zostanie zwiększona liczba osób obsługujących połączenia przychodzące do GCK. W Referacie Praw Jazdy i Rejestracji Pojazdów zaś, który w Urzędzie obsługuje największą liczbę interesantów, zostaną uruchomione cztery dodatkowe stanowiska obsługi, co powinno w znaczący sposób usprawnić obsługę i pozwoli skrócić czas oczekiwania na wizytę.

Katarzyna Mejna, Wydział Edukacji
fot. Paweł Kukla

Poprzedni artykułZespół Shantaż – koncert online
Następny artykułLato w GCF: premiery, warsztaty i inne atrakcje
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najczęściej oceniane
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze