sobota, 2 listopada, 2024
PomorskieStarogard GdańskiSiedem ofert na Koncepcję programową obwodnicy Starogardu Gdańskiego

Siedem ofert na Koncepcję programową obwodnicy Starogardu Gdańskiego

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otrzymała siedem ofert w przetargu na przygotowanie Koncepcji programowej obwodnicy Starogardu Gdańskiego w ciągu DK22.

– Konsekwentnie przygotowujemy się do realizacji obwodnicy Starogardu Gdańskiego w ciągu DK22. W postępowaniu na wyłonienie wykonawcy kolejnego etapu dokumentacji – Koncepcji programowej wpłynęło siedem ofert. Na sfinansowanie zadania przeznaczyliśmy 4,86 mln zł. Najniższą ofertę przedstawiła firma S.T.I. Polska – 3 412 266 zł, a najwyższą Transprojekt Warszawa – 6 076 200 zł.

Zestawienie przesłanych ofert:

S.T.I. Polska – 3 412 266 zł

Schuessler – Plan Inżynierzy – 3 994 425 zł

TPF – 4 195 765,75 zł

Europrojekt Gdańsk – 4 718 280 zł

Multiconsult Polska – 4 782 240 zł

Transprojekt Gdański – 5 104 500 zł

Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt – Warszawa – 6 076 200 zł

Cena będzie tylko jednym z kryteriów oceny ofert – 60 proc. do tego będzie się liczyło doświadczenie personelu projektowego – 25 proc. oraz zespołu geologicznego – 15 proc. Obecnie oferty są sprawdzane. – poinrofomowała GDDKiA. 

W grudniu 2020 r. Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych zatwierdziła wariant V obwodnicy, omijający miasto od południa. Trasa w tym wariancie będzie miała ok. 16,1 km długości i klasę GP (droga główna ruchu przyspieszonego). W ramach inwestycji przewidziano budowę czterech węzłów drogowych (ew. skrzyżowań, w zależności od wyników analiz): Starogard Zachód, Starogard Południe, Jabłowo i Starogard Wschód. Koncepcja programowa jest opracowaniem projektowym, które doprecyzuje rozwiązania techniczne obwodnicy,

Głównymi celami budowy obwodnicy są zwiększenie płynności układu komunikacyjnego i skrócenie czasu podróży oraz poprawa bezpieczeństwa ruchu wszystkich użytkowników. Nowa droga to również zapewnienie odpowiednich parametrów nośności nawierzchni, dla przejazdu pojazdów ciężkich o nacisku na oś 11,5 t, zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu na otoczenie, w tym na warunki życia mieszkańców i środowisko. Będzie to możliwe dzięki obniżeniu poziomu hałasu, drgań oraz ilości zanieczyszczeń emitowanych przez transport.

Inwestycja jest przygotowywana w ramach Programu budowy 100 obwodnic o łącznej długości ok. 830 km. Będą to trasy o najwyższych parametrach technicznych, dostosowane do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś. Inwestycjom tym będą towarzyszyły urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym oświetlenie spełniające wytyczne prawidłowego oświetlenia przejść dla pieszych.

Koszt realizacji 100 obwodnic został oszacowany na blisko 28 mld zł. Ich budowa będzie finansowana ze środków Krajowego Funduszu Drogowego prowadzonego przez Bank Gospodarstwa Krajowego. Inwestycje związane z budową nowych obwodnic będą realizowane przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Gmina Starogard

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najczęściej oceniane
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Najnowsze

Kociewskie Diabły pokonały Deckę Pelplin w derbach Kociewia

Kolejne derby Kociewia za nami. W niedzielny wieczór w Starogardzie miejscowe Kociewskie Diabły podejmowały Deckę Pelplin i jak przystało na to koszykarskie święto nie...

Z regionu

0
Chcieli byśmy poznać Twoje zdanie. Skomentujx