Gmina Miejska Kościerzyna od 14 lat realizuje „Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Miasta Kościerzyna na lata 2006 – 2030″.
Pozostało więc już tylko 9 lat do zakończenia realizacji programu. W tym czasie, zgodnie z przyjętym przez Radę Miasta Programem, należy usunąć z terenu miasta wszystkie niebezpieczne odpady zawierające azbest, w tym także z Państwa posesji.
Zapraszamy więc i zachęcamy do skorzystania z dofinansowania w ramach Programu. Wystarczy złożyć wniosek do Urzędu Miasta, a Gmina Miejska zleci zdemontowanie, transport i utylizację szkodliwych odpadów z Państwa posesji.
Formularz wniosku wraz załącznikami w wersji elektronicznej dostępny jest na stronie internetowej Gminy Miejskiej Kościerzyna, a w wersji papierowej, drukowanej w Biurze Obsługi Mieszkańca oraz w Wydziale Rozwoju i Promocji Urzędu Miasta Kościerzyna. Wnioski przyjmowane są przez cały rok. Jednak aby zostały zakwalifikowane do realizacji w danym roku kalendarzowym należy złożyć je do końca kwietnia, wnioski złożone po 1 maja będą ujęte w planie do realizacji w następnym roku kalendarzowym.
Zapraszamy do kontaktu z pracownikami Wydziału Rozwoju i Promocji tutejszego urzędu, II piętro pok. 39, tel. 58 680 23 34.
UM Kościerzyna