Zapraszamy prowadzących gospodarstwa rolne zlokalizowane na terenie gminy Kościerzyna zainteresowanych usunięciem foli i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej (folie rolnicze, siatki i sznurki do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag) do składania wniosków o sfinansowanie kosztów odbioru i utylizacji odpadów pochodzących z działalności rolniczej. Wnioski mogą składać właściciele, użytkownicy wieczyści lub zarządcy nieruchomości rolnych z gminy Kościerzyna, na których znajdują się wyroby z folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z prowadzonej przez nich działalności rolniczej.
Wnioski należy złożyć w Urzędzie Gminy Kościerzyna do dnia 3 września 2021 roku (data wpływu do Urzędu). Odpady będą zbierane w 2022 roku.
Szczegóły dotyczące realizacji zadania określa uchwała Nr VIII/288/2021 Rady Gminy Kościerzyna z dnia 12 sierpnia 2021 r. w sprawie określenia zasad i trybu finansowania kosztów odbioru i utylizacji odpadów pochodzących z działalności rolniczej z terenu gminy Kościerzyna wraz z Regulaminem finansowania kosztów odbioru i utylizacji odpadów pochodzących z rolnictwa (folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach oraz typu Big Bag) z terenu Gminy Kościerzyna z wykorzystaniem środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie
Złożenie wniosku nie jest równoznaczne z przyznaniem dofinansowania na pokrycie kosztów usuwania folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej. Dane z wniosków są niezbędne do przeprowadzenia analizy możliwości pozyskania przez Gminę Kościerzyna dotacji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie i określenia skali problemu związanego z odpadami rolniczymi na terenie gminy. W przypadku nieotrzymania przez Gminę Kościerzyna dofinansowania zadanie nie będzie realizowane.
W ramach realizacji przedsięwzięcia nie są kwalifikowane koszty zbierania odpadów od rolników. Rolnicy we własnym zakresie zobowiązani będą dostarczyć wyżej wymienione odpady pochodzące z produkcji rolniczej do wskazanego miejsca na terenie gminy Kościerzyna – teren byłego składowiska odpadów w Gostomiu.
Poniżej harmonogram realizacji zadania:
- deklaracje właścicieli nieruchomości składane do Wójta Gminy Kościerzyna do dnia 3 września 2021 r.
- wniosek Gminy Kościerzyna do NFOŚiGW do dnia 15 września 2021 r.
- podpisywanie umowy z NFOŚiGW o dofinansowanie do 31 marca 2022 r.
- podpisanie umów z wykonawcą oraz z rolnikami wraz ze złożeniem oświadczeń
o pomocy de minimis – kwiecień 2022 r. - organizacja zbiórki odpadów – maj 2022 r.
- rozliczenie dotacji do 30 listopada 2022 r.
Szczegóły dotyczące dotacji można uzyskać w Urzędzie Gminy Kościerzyna, Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa, budynek C, pok. 1B, tel. 58-6865600.
Wniosek-dotyczący-odbioru-i-utylizacji-odpadów-z-rolnictwa
Oświadczenie-o-uzyskanej-pomocy-de-minimis-w-rolnictwie
Gmina Kościerzyna