JobMapa dostała skrzydeł

JobMapa, czyli projekt internetowy Gdańskiego Urzędu Pracy, zwyciężył w IX edycji konkursu Skrzydła IT w Administracji. To projekt, który ma wspierać poszukujących zatrudnienia w znalezieniu wymarzonej pracy blisko domu lub w określonej lokalizacji. Organizatorem plebiscytu jest branżowy miesięcznik IT, który w ten sposób wyróżnia najciekawsze oraz najbardziej innowacyjne działania realizowane w urzędach i instytucjach publicznych.

W listopadzie 2022 r. Gdański Urząd Pracy uruchomił internetowy projekt JobaMapa. W serwisie mającym postać mapy umieszczone zostały oferty zatrudnienia zarejestrowane w urzędzie pracy, miejskich instytucjach publicznych, a także te, które dostępne są w Pomorskim Kuratorium Oświaty oraz jednostkach działających w ramach administracji centralnej (m.in. policja, urzędy wojewódzkie, państwowa straż pożarna). Wkrótce po uruchomieniu projektu zaczęły do niego dołączać również inne urzędy pracy (Gdynia, Kartuzy, Malbork, Tczew i Nowy Dwór Gdański). W efekcie portal udostępnia dziś ponad 1 100 ogłoszeń, które można łatwo lokalizować na interaktywnej mapie i tym samym poszukiwać etatu blisko domu lub w ściśle określonej dzielnicy.

Innowacyjne podejście do poszukiwania pracy sprawiło, że projekt GUP został zgłoszony do konkursu Skrzydła IT w Administracji organizowanego od ponad dekady przez branżowy miesięcznik IT w Administracji. Mogą w nim wziąć udział instytucje publiczne w Polsce, które w okresie od 1 lutego 2021 r. do 31 stycznia 2023 r. wdrożyły co najmniej jeden projekt informatyczny. W tym roku do walki o cenne wyróżnienie w jednej z pięciu kategorii stanęło ponad 100 projektów informatycznych z całego kraju. Jury konkursu za najlepszy projekt w kategorii e-Usługi dla obywatela wybrało serwis JobMapa Gdańskiego Urzędu Pracy.

– Zdobycie nagrody to dla nas ogromne wyróżnienie i powód do radości – zapewnia Roland Budnik, dyrektor Gdańskiego Urzędu Pracy. – Z jednej strony dlatego, że jesteśmy pierwszym urzędem pracy w Polsce, który otrzymał tego typu wyróżnienie, z drugiej zaś ze względu na fakt, że zostało ono przyznane przez ekspertów IT o wieloletnim doświadczeniu w branży. Zwycięstwo w konkursie to również dobry moment, aby podkreślić, że w administracji publicznej warto i należy inwestować w innowacyjne rozwiązania oraz e-usługi. One nie tylko usprawniają naszą pracę, czynią ją bardziej wydajną, ale przede wszystkim sprawiają, że nasi klienci zawsze mają dostęp do potrzebnych im usług – dodaje.

W pozostałych czterech kategoriach zwyciężyły projekty zrealizowane przez Urząd Miejski w Poznaniu, Urząd Miejski w Częstochowie, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu oraz Główny Urząd Nadzoru Budowlanego.

Ogłoszenie zwycięzców i wręczenie nagród odbyło się w poniedziałek, 24 kwietnia w Zakopanem podczas VIII Forum Kierowników IT w Administracji – ogólnopolskiej konferencji dla osób odpowiedzialnych za proces cyfryzacji instytucji publicznych.

O nagrodzie

Skrzydła IT w Administracji przyznawane są najlepszym projektom informatycznym zrealizowanym przez instytucje publiczne. Co roku Skrzydła trafiają do jednostek, których realizacje są wzorem do naśladowania pod względem sposobu wdrożenia oraz osiągniętych korzyści. Najbardziej liczy się ułatwienie dostępu do usług publicznych, poprawa jakości obsługi oraz komunikacji z obywatelami i innymi urzędami. Nagroda ta trafia do Gdańska już po raz czwarty. Wcześniej statuetkę zdobył gdański system do obsługi strefy płatnego parkowania (2022), Gdańskie Centrum Kontaktu (2019) oraz projekt Otwarty Gdańsk (2016).

Gdańsk kolejny rok z nagrodą

W 2022 roku ze zgłoszonych około stu propozycji, nagrody otrzymało pięć inicjatyw, w tym Gdańsk. Gdański system do obsługi strefy płatnego parkowania zwyciężył w kategorii e-Administracja. Choć wyróżniony został system informatyczny, to warto podkreślić, że jest on częścią szerszego projektu wdrożenia kompleksowego systemu do obsługi strefy płatnego parkowania w Gdańsku. Dzięki niemu możliwe było zintegrowanie rozproszonych, stosowanych wcześniej, systemów informatycznych. Głównym założeniem było wdrożenie wszechstronnego rozwiązania informatycznego, które umożliwi integrację danych pochodzących z różnych źródeł, takich jak parkomaty, operatorzy płatności mobilnych, baza abonamentów czy dane pozyskane w wyniku kontroli pojazdów parkujących w strefie. Obieg informacji w obrębie systemu informatycznego w zdecydowanej większości wyeliminował zastosowanie dokumentów papierowych.

Paulina Chełmińska
Urząd Miejski w Gdańsku

Poprzedni artykułNaukowo o tańcu w Olsztynie
Następny artykułDotacje dla zabytków 2023
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najczęściej oceniane
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze