Na stacjach Tczew i Sopot podróżni korzystają ze zmodernizowanych wind. W Malborku i Prabutach są nowe wiaty. W Redzie i Wejherowie nowe oznakowanie zapewnia dobrą informację. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na bieżąco poprawiają standard obsługi pasażerów na peronach.
Prace PLK na stacjach i przystankach poprawiają orientację, dostępność i estetykę obiektów. Dostęp do kolei na stacjach Tczew i Sopot, zwłaszcza dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, poprawiła wymiana wind. W Tczewie nowe urządzenia służą między kładką nad torami a peronami nr 2, 3 i 4 oraz osiedlem Zatorze. W Sopocie windy pomagają w komunikacji z przejścia podziemnego i budynku dworca na peron nr 2. Windy zastąpiły wyeksploatowane podnośniki. Nowe urządzenia mają system komunikatów głosowych oraz oznaczenia w języku Braille’a. Zamontowano kamery oraz system umożliwiający kontakt z serwisem. Na wymianę urządzeń przeznaczono 640 tys. zł.
W Tczewie, Szymankowie, Prabutach, Potęgowie i kilku innych lokalizacjach zamontowano nowe wiaty. W Malborku podróżni dojeżdżający na stację rowerem korzystają z nowej wiaty na 50 jednośladów. Na wiaty przeznaczono ponad 450 tys. zł.
Między Gdynią a Słupskiem jest nowe jednolite oznakowanie – ponad 120 tablic zapewnia dobrą orientację na stacjach i przystankach. Są tablice z nazwą stacji, numerami peronów oraz torów m.in. w Redzie, Rumii, Wejherowie i Lęborku. 50 nowych gablot z rozkładami jazdy pociągów jest m.in. w Gdańsku Oliwie, Sopocie, Gdyni Orłowie, Luzinie czy Bożympolu Wielkim. Na zakup i montaż tablic oraz gablot przeznaczono blisko 600 tys. zł.
Wygodniej można wsiadać do pociągów dzięki poprawie peronów na 8 stacjach i przystankach m.in. w Redzie (peron nr 2), Wejherowie (peron nr 1 i 2), Redzie Pieleszewo (peron nr 1 i 2) i Lęborku (peron nr 1 i 2). Lepsze dojścia do peronów oraz przejścia przez tory przygotowano dla podróżnych w Godętowie, Prabutach, Bolszewie i Gdańsku Oruni.
Na bieżąco wykonywane są naprawy ławek i wiat (m.in. na linii nr 9 na odcinku Prabuty – Malbork), w tym usuwanie skutków wandalizmu. Dla bezpieczeństwa podróżnych odnowione zostały linie ostrzegawcze na peronach w 21 lokalizacjach, m.in. w Subkowach, Pelplinie, Smętowie i Łebie.
Na bieżące prace, zwiększające standard obsługi podróżnych na stacjach i przystankach w województwie pomorskim, PLK przeznaczyły w ubiegłym roku ponad 2,3 mln zł netto.
Przemysław Zieliński
zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.