Ogólnopolska akcja branży gastronomicznej wystartowała w środę, 22 kwietnia 2020 roku. Celem kampanii jest wsparcie biznesów gastronomicznych poprzez zachęcenie jak największej liczby klientów do zamawiania posiłków w restauracjach za pośrednictwem dostępnych obecnie kanałów sprzedaży: na wynos, w dostawie oraz drive thru. Patronat nad wydarzeniem objął Związek Pracodawców HoReCa.
Celem organizacji jest inicjowanie i wprowadzanie w życie wszelkich działań mogących przyczynić się do rozwoju polskiej gastronomii. Pandemia COVID-19 negatywnie wpłynęła na branżę, nowe regulacje uniemożliwiły lub znacznie ograniczyły możliwości działania biznesów restauracyjnych. Stąd inicjatywa #środynazamówienie #smacznewsparcie. W każdą środę chcemy podkreślać, jak ważne dla całej branży gastronomicznej jest wspomaganie jej. Mimo ograniczeń wiele lokali działa i oferuje swoje dania na wynos czy w dostawie. Zamawiając na wynos pomagamy im przetrwać, tym samym chroniąc miejsca pracy i gospodarkę – podkreśla Zarząd ZP HoReCa.
Środy na zamówienie #smacznewsparcie to inicjatywa otwarta, w której wziąć mogą udział wszyscy restauratorzy, ale nie tylko. Organizatorzy zachęcają Polaków do wspierania akcji przede wszystkim poprzez zamawianie dań z ulubionych restauracji. Akcję można promować również poprzez publikację materiałów dostępnych na stronie HoReCa na swoich profilach społecznościowych. Szczegóły dotyczące udziału w akcji dostępne są na stronie www ZP HoReCa.
Biznes gastronomiczny stanowi istotną dziedzinę polskiej gospodarki. Według prognoz w 2019 rynek „jedzenia na mieście” był wart 32 mld złotych1 . Prężny wzrost liczby restauracji do ponad 64 tysięcy2 sprawia, że branża działa stymulująco także na inne gałęzie gospodarki, min: producentów żywności i napojów, dostawców sprzętu, najemców powierzchni, itd. 1 dane PMR 2019 zamieszczone w raporcie Rynek Gastronomiczny w Polsce wydaniu specjalnym czasopism Nowości Gastronomicznych i Sweets & Coffee (wydawanego przez BROG B2B) 2 dane GUS: Pracujący w gospodarce narodowej wg faktycznego miejsca pracy, sekcji PKD, sektorów własności i płci.
Ponadto, działalność związana z zakwaterowaniem oraz usługami gastronomicznymi w 2018 roku dała pracę ponad 300 tysiącom pracowników. Niestety, dynamiczne rozprzestrzenianie się koronawirusa, w dodatku na tak ogromną skalę, postawiło nie tylko biznes, ale i gospodarki krajów w zupełnie nowej rzeczywistości. Z dnia na dzień klienci musieli zmienić nawyki, a tym samym dostosować swój sposób funkcjonowania do nowych okoliczności. Zamknięcie lokali gastronomicznych sprawiło, że restauratorzy obawiają się przyszłość swoją i swoich pracowników. Środy na zamówienie #smacznewsparcie to gest solidarności z całą branżą restauracyjną, który może pomóc ocalić działalność wielu lokali.
Do ogólnopolskiej akcji dołączyły już zarówno duże sieci takie jak, 7 Street – Bar & Grill, Burger King, Charlie Food & Friends, Costa Coffee, KFC, Makarun, MAX Premium Burgers, McDonald’s, Meet & Fit – Slow Food, Pizza Hut, Salad Story, Starbucks, Woody’s – Premium Burgers, Wrap Me, jak i lokalne restauracje min: OHY-AHY z Zielonej Góry czy Bistro Podwale z Sandomierza. Celem kampanii jest wsparcie biznesów gastronomicznych poprzez zachęcenie jak największej liczby klientów do zamawiania posiłków w restauracjach za pośrednictwem dostępnych obecnie kanałów sprzedaży: na wynos, w dostawie oraz drive thru. Akcja pod patronatem Związku Pracodawców HoReCa wystartowała 22 kwietnia.
W tej wyjątkowej sytuacji, w jakiej znalazła się branża restauracyjna potrzebne jest zarówno wsparcie instytucjonalne jak i ze strony klientów. Zamawiając na wynos czy w dostawie pomagamy przetrwać lokalom gastronomicznym, tym samym chroniąc miejsca pracy i gospodarkę. Dlatego cieszy nas informacja, że tak wiele biznesów restauracyjnych wspiera i promuje inicjatywę #środynazamówienie #smacznewsparcie. – zakomunikował Zarząd ZP HoReCa
Środy na zamówienie #smacznewsparcie to inicjatywa otwarta, w której wziąć mogą udział wszyscy restauratorzy, ale nie tylko. Organizatorzy zachęcają Polaków do wspierania akcji przede wszystkim poprzez zamawianie dań z ulubionych restauracji. Akcję można promować również poprzez publikację materiałów dostępnych na stronie HoReCa na swoich profilach społecznościowych. Szczegóły dotyczące udziału w akcji dostępne są na : #smacznewsparcie informacje o akcji.