Wielu z nas w ostatnim czasie było zwolennikami ciągłego rynku pracownika, podwyżek pensji i promocji zielonych zmian w celu ochrony naszej planety ziemi i klimatu… Problem w tym, że coraz więcej z tych postulatów prowadzi do kolejnych dramatów na polskim rynku pracy. Tym razem niepokojące informacje napłynęły z Olsztyna.
Michelin Polska S.A. likwiduje zakład opon ciężarowych w Olsztynie- pracuje tam 430 osób!
Olsztyn od lat słynął z zakładu produkcji opon Michelin. Niestety doniesienia najnowsze pokazują, że coraz trudniej w pewnych sektorach produkcji skutecznie rywalizować z konkurencją z dalekiego Wschodu nawet tak wielkim firmom jak Michelin. Dlatego teżfirma podjęła decyzję o likiwdacji zakładu opon ciężarowych w Olsztynie, gdzie pracuje 430 osób i przeniesieniu produkcji do Rumunii. Obecnie działający zakład do produkcji opon ciężarowych będzie funkcjonował do końca roku.
Na całe szczęście pracownicy z tego zakładu nie stracą pracy, a mają otrzymać propozycję pracy w pozostałych zakładach koncernu.
Michelin Polska z końcem tego roku wygasi produkcję opon do samochodów ciężarowych w fabryce w Olsztynie, ale nie zwolni pracujących w tym zakładzie ludzi. Każda z osób pracujących w zakładzie opon ciężarowych dostanie propozycję pracy na adekwatnym stanowisku odpowiadającym jej kompetencjom i doświadczeniu w innych zakładach -czy to produkcji opon do aut osobowych, czy do maszyn rolniczych, oczywiście w Olsztynie. Warunki zaproponowane w innych zakładach nie będą gorsze niż obecnie”.– powiedział dla PAP rzecznik prasowy Michelin Polska Piotr Staszałek.
Pracownicy będą mogli znaleźć zatrudnienie w innych wydziałach Michelin, które dalej zostają w Olsztynie, m.in. Zakład Opon Osobowych i Dostawczych, Zakład Opon Rolniczych, Zakład Półproduktów, Zakład Form, Zakład Kordów oraz Grupa Serwisów.
Olsztyńskie zakłady opon weszły w skład Michelin Polska S.A. w 1995 roku. Obecnie w fabryce pracuje ok. 5 tysięcy osób.
Wygaszanie fabryki w Olsztynie zajmującej się produkcją opon ciężarowych jest spowodowane sytuacją na rynku w Europie, która jest zalewana tańszymi oponami z dalekiego Wschodu.