Dziś ostatni dzień na składanie wniosków o świadczenie postojowe

Wniosek o świadczenie postojowe można przekazać do ZUS wyłącznie elektronicznie – za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.

Wnioski mogą składać przedsiębiorcy i osoby wykonujące umowy cywilnoprawne, którzy odczuli negatywne skutki występowania w Polsce COVID-19. Aby otrzymać pieniądze, należy spełnić kilka warunków. Informacje w tej sprawie znajdują się na stronie internetowej ZUS.

Termin 16 sierpnia dotyczy wniosków: RSP-D, RSP-DK, RSP-DB, RSP-DD, RSP-DD6, RSP-SK, RSP-C, RSP-CZ, RSP-CK, RSP-CD6.

Do tej pory w województwie warmińsko-mazurskim ZUS pozywanie rozpatrzył 97,6 tys. wianków o świadczenie postojowe i wypłacił tylko dla mieszkańców regionu w ramach tego świadczenia 193,5 mln zł.

Świadczenie postojowe przysługuje w wysokości 80 proc. kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę, obowiązującego w 2020 roku – 2080 zł. Przedsiębiorca, który rozlicza podatki w formie karty podatkowej i jest osobą zwolnioną z opłacania podatku VAT, może liczyć na świadczenie postojowe w wysokości 1300 zł – informuje Katarzyna Krupicka regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.

Należy pamiętać, że potwierdzeniem wysłania wniosku przez PUE ZUS jest Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP). Aby sprawdzić czy dla złożonego wniosku istnieje UPP, należy w Profilu ogólnym – w skrzynce znaleźć zakładkę Dokumenty wysłane, wejść w Szczegóły, a następnie – Pokaż poświadczenie przedłożenia.

Czy wniosek został wysłany można też sprawdzić w skrzynce Dokumenty i wiadomości > Dokumenty wysłane. Jeśli ktoś chciał wysłać wniosek do ZUS i w tej skrzynce go nie widzi, powinien sprawdzić zawartość folderu Zlecenia – Operacje do potwierdzenia. Jeśli w tej skrzynce są widoczne jakieś wnioski, oznacza to, że nie zostały one wysłane do ZUS. Aby wysłać taki wniosek można skorzystać z funkcji Potwierdź – wyjaśnia rzeczniczka.

Od 1 lipca 2022 r. wypłata świadczenia postojowego przedsiębiorcy jest pomocą de minimis. W związku z tym przedsiębiorcy muszą dołączyć oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w ciągu ostatnich trzech lat podatkowych (oświadczenie RPD) albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie (oświadczenie RD-2). Oświadczenie RD-2 można utworzyć samodzielnie na PUE i dołączyć do wniosku. A także formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (RFD). Jeżeli taki formularz nie zostanie dołączony, wniosek pozostanie bez rozpatrzenia.

Katarzyna Krupicka
regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego

Poprzedni artykułTurniej piłki nożnej 3×3 na Kalbarze
Następny artykułElblążanie pod pomnikiem Twórców Niepodległości uczcili 102 rocznicę Bitwy Warszawskiej
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najczęściej oceniane
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze