Tylko do końca listopada tego roku można składać wnioski o wypłatę szkolnej wyprawki w ramach programu „Dobry start”
Od 1 lipca do 30 listopada można składać wnioski o wyprawkę szkolną w wysokości 300 zł z programu „Dobry Start”. W tym roku wniosek o świadczenie można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia.
– Według najnowszych danych ZUS wypłacił już blisko 1,3 mld zł na 4,3 mln dzieci w ramach programu „Dobry Start”. W województwie warmińsko-mazurskim wypłacono ponad 158 tys. świadczeń na kwotę ponad 47 mln. zł. – informuje Anna Ilukiewicz, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie warmińsko-mazurskim
– ZUS od samego początku bardzo sprawnie obsługuje to nowe zadanie. Zainteresowanie programem +Dobry start+ jest bardzo duże. Przyjmowanie i obsługa wniosków działa bez zakłóceń – mówi profesor Gertruda Uścińska, prezes ZUS.
– Zdecydowana większość wniosków została obsłużonych przez automat. Pozwoliło to na odciążenie pracowników. Większość osób złożyła już wniosek – dodaje prezes ZUS.
Świadczenie z programu Dobry Start przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.
Każda osoba, która złoży wniosek o świadczenie z programu „Dobry Start” (także przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia), znajdzie wszystkie informacje na temat tego wniosku i jego obsługi na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu). Na portalu PUE ZUS znajdzie się też cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).
Świadczenie z programu „Dobry Start” jest wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy.
Anna Ilukiewicz
Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS województwa warmińsko-mazurskiego