Zmiany w rejestracji i logowaniu do portalu PUE ZUS

ZUS zmienił sposób rejestracji i logowania do portalu PUE ZUS. Dotychczas, aby korzystać z profilu na portalu PUE ZUS należało podać obowiązkowo adres e-mail.

Teraz można podać adres e-mail albo numer telefonu. Dane te muszą być unikalne – adres mailowy albo numer telefonu mogą być przypisane wyłącznie do jednego profilu.

Przy rejestrowaniu profilu na PUE należy wskazać, czy przypisać do niego adres e-mail, czy numer telefonu. Jeśli profil na PUE już istnieje, informacje te trzeba podać przy logowaniu.

ZUS wprowadził również zmiany w subskrypcji, czyli powiadomieniach o zdarzeniach na portalu PUE ZUS.

Od tej pory można ustawić różne adresy e-mail oraz numery telefonów dla każdego kontekstu, z którego dany użytkownik korzysta na portalu PUE. Jeśli np. użytkownik obsługuje kilku płatników, dla każdego może wskazać oddzielne adresy e-mail oraz numery telefonów do wysyłki powiadomieńmówi Anna Ilukiewicz, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie warmińsko-mazurskim

Platforma Usług Elektronicznych (PUE) jest wygodnym i bezpłatnym narzędziem, które ułatwia kontakty z ZUS. Dzięki niej przez Internet możemy załatwić większość spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi, np. złożyć wnioski i dokumenty drogą elektroniczną, umówić się na wizytę w ZUS. Platforma umożliwia też wgląd do swoich danych zgromadzonych w ZUS, zadawanie pytań i uzyskiwanie odpowiedzi – dodaje rzeczniczka

Na PUE możemy m.in. aktywować Bon turystyczny, składać wnioski w ramach programu „Dobry start”, uzyskiwać informacje dot. naszych składek do ZUS czy zwolnień lekarskich.

Instrukcję ustawienia adresu email albo numeru telefonu na portalu PUE znaleźć można na stronie internetowej ZUS-u.

Anna Ilukiewicz
Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS województwa warmińsko-mazurskiego

Poprzedni artykułŚwięto Książki w Gniewie
Następny artykułSzczepmy się: dawka przypominająca
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze