Polski gigant ubezpieczeniowy zajął pierwsze miejsce w XV edycji Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek „Rzeczpospolitej” wśród instytucji finansowych. Wartość marki PZU wyceniono na 3,3 miliarda złotych.
Powyższy ranking powstał na podstawie badań przeprowadzonych wspólnie przez redakcję dziennika „Rzeczpospolita” oraz ekspertów z Akademii Finansów i Biznesu Vistula. W 15. edycji oceniono 220 polskich marek, z których wartość każdej musiała wynosić co najmniej 10 mln zł. Markę PZU wyceniono na ponad 3,3 mld zł, co daje jej szóste miejsce w rankingu, ale pierwsze wśród banków, ubezpieczycieli i wszystkich innych instytucji finansowych – podał PZU w informacji prasowej.
Grupa PZU ma ok. 22 milionów klientów, w tym 16 milionów ubezpieczeniowych. Warto dodać, że firma nie działa tylko w Polsce. Jej ekspansja biznesowa sięga także krajów takich jak Estonia, Litwa, Łotwa, Ukraina. Skonsolidowane aktywa wynoszą 400 miliardów złotych. Firma w 1 kwartale tego roku osiągnęła zyska tylko za 1 kwartał w wysokości 897 milionów złotych, co jest najwyższym kwartalnym zyskiem za 1 kwartał od 3 lat i prawie 700 % więcej patrząc na kwartał rok do roku.