Wszyscy pewnie podczas obecnych wakacji czegoś zapomnieliśmy. Wyjazdy wakacyjne potwierdzają tylko to, że w natłoku kumulacji spraw o czymś zapomnimy. Wybierając się w podróży o torbie na pewno nie zapomnimy ale już o kosmetyczce, dokumentach czy ulubionej książce zdarzy się każdemu. Taki jest człowiek, w życiu prywatnym nie tworzymy checklisty natomiast wszystkie korporacje i organizacje przedsiębiorstw powinny taką listę posiadać.
Dobry manager powinien stworzyć „Checklistę” dla każdego w firmie
Książka „Potęga checklisty” powinna zainteresować każdego managera który w natłoku coraz większej ilości spraw do załatwienia w trudnych czasach chce sprawnie i dobrze zarządzać swoimi sprawami jak i działalnością przedsiębiorstwa.
Autor książki to jeden z najbardziej wpływowych ludzi świata wg. tygodnika „Time” – Atul Gaweande.Książka zachęca tym iż nie jest kolejnym poradnikiem, który opisuje złoty środek przygotowania takiej checklisty w naszym przedsiębiorstwie. Skąd bowiem autor ma wiedzieć jak funkcjonuje każda firma na świecie?
Książka jest raczej swojego rodzaju opowieścią na przykładzie różnych sprawdzonych i skomplikowanych organizacji, które funkcjonują perfekcyjnie właśnie dzięki używaniu w trudnych momentach „checklisty.Poprzez liczne opowieści o interesujących przypadkach Gawande stara się udowodnić konieczność istnienia i przestrzegania list kontrolnych. Czytelnicy znajdą tu wiele historii o sytuacjach chirurgicznych, architektonicznych, sytuacjach z lotnictwa – każda z nich to osobny ciekawy przypadek, dlatego książka sama w sobie jest bardzo interesująca. Autor pokaże nam dlaczego dzięki zastosowaniu checklisty w tych branżach pomyłki właściwie się nie zdarzają.
Choć w tej pozycji nie ma mowy o menedżerach, czy sytuacjach sprzedażowych, analogia wydaje się oczywista. Skoro takie działania sprawdzają się w tak złożonych profesjach, czy nie warto zastosować je także w pracy menedżera?
Checklista nie jest więc nudną biurokratyczną procedurą, ale działaniem, które pomaga zyskać pewność siebie i odnieść sukces.