Gdynia rozwija skrzydła w IT

Gdynia po raz kolejny pokazała, że nie ma sobie równych, jeśli chodzi o wprowadzanie innowacyjnych usług dla mieszkańców. Projekt „Konto Mieszkańca – centrum gdyńskich e-usług” znów został wyróżniony.

Projekt „Konto Mieszkańca – centrum gdyńskich e-usług” wyróżniła już Polska Agencja Prasowa, a dokładnie Serwis Samorządowy. Tym razem nasze miasto zostało nagrodzone w konkursie „Skrzydła IT w administracji”. Gdynię doceniono w kategorii „e-Usługi dla obywatela”. Nagrodę odebrał Michał Kowalski, zastępca naczelnika Gdyńskiego Centrum Kontaktu. Wyróżnienie wręczono mu podczas V Ogólnopolskiego Konwentu Informatyków w Łysomicach koło Torunia.

– Cieszy nas każde wyróżnienie dla naszego miasta. Szczególnie za projekty dla mieszkańców. Rozwiązania wykorzystujące IT są niekwestionowaną drogą dalszego rozwoju dla wszystkich polskich samorządów, tym bardziej, że pandemia pokazała jak bardzo są one potrzebne. Gdynia od czasu powstania była synonimem postępu i rozwoju. Cieszy nas, że od wielu lat utrzymujemy ten kierunek, czego dowodem są wysoka jakość życia, zadowolenie mieszkańców i kolejne nagrody. Skuteczne rozwiązania IT z pewnością będziemy nadal tworzyć, wdrażać i rozwijać. Będziemy także szukać kolejnych pomysłów jak usprawnić pewne procesy za pomocą nowoczesnych technologii. Wszystko po to, aby w Gdyni mieszkańcom po prostu dobrze się żyło – mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent ds. jakości życia.

Celem tego konkursu jest wyróżnienie instytucji, które poprzez wdrożone projekty informatyczne ułatwiły dostęp do usług publicznych lub poprawiły jakość obsługi i komunikację na linii urząd – obywatel. Nagroda ma też promować projekty, które pod względem sposobu realizacji i osiągniętych wymiernych korzyści mogą stanowić wzór do naśladowania. Organizatorem Nagrody „Skrzydła IT w Administracji” jest „IT w Administracji” – miesięcznik informatyków i menedżerów IT sektora publicznego.

– Gdyńskie Centrum Kontaktu od momentu powstania stara się sukcesywnie podnosić jakość usług świadczonych na rzecz mieszkańców Gdyni. Wsłuchujemy się w głosy gdynian i staramy się tworzyć nowe kanały kontaktu z Urzędem Miasta oraz usprawniać te już istniejące. W ostatnim czasie oddaliśmy do użytku mieszkańców wiele nowoczesnych rozwiązań jak choćby wideo rozmowy oraz specjalny numer SMS dla osób niesłyszących czy Elektroniczną Tablicę Ogłoszeń – ETO. Rozwijamy też od roku system rezerwacji wizyt, który od dnia uruchomienia dzięki uwagom mieszkańców przeszedł daleką drogę i obecnie jest narzędziem prostym w obsłudze, intuicyjnym ale przede wszystkim dostępnym dla wszystkich również obcokrajowców. Tych projektów jest dużo i w miarę możliwości finansowych będzie więcej – wyjaśnia Piotr Wiśniewski, naczelnik Gdyńskiego Centrum Kontaktu – Cieszymy się że Konto Mieszkańca i aplikacja mobilna, które systematycznie rozwijamy, zostały wyróżnione nagrodą Skrzydła IT w administracji. Naszą misją jest stale podnosić jakość świadczonych usług, a ta nagroda stanowi sygnał, że idziemy we właściwym kierunku choć mam świadomość, że jeszcze wiele do zrobienia przed nami.

Konto Mieszkańca to kompleksowa usługa, która za pomocą portalu i aplikacji mobilnej integruje takie usługi miejskie jak: Kartę i Asystenta Mieszkańca, zarządzanie obecnością dzieci w przedszkolu, E-dziennik, internetową rezerwację wizyt w urzędzie, serwis wsparcia mieszkańców, dostęp do kalendarza wydarzeń, komunikaty o utrudnieniach lub alertach pogodowych, 5-dniową prognozę pogody oraz informacje na temat jakości powietrza.

Zuzanna Kasprzyk
 fot. Małgorzata Frąckowiak
UM Gdynia

Poprzedni artykuł„Albatrosy 2021” – młodzi filmowcy nagrodzeni
Następny artykułMiasto Gdańsk nagrodzi utalentowanych młodych artystów
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najczęściej oceniane
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze