Warmia i Mazury Braniewo Oszuści nie odpuszczają! Chroń swoje oszczędności!

Oszuści nie odpuszczają! Chroń swoje oszczędności!

Oszuści ciągle wykorzystują nowe sposoby, przez które narażeni jesteśmy na utratę pieniędzy. Wachlarz strategii działania jest szeroki, cel zawsze jeden – wyłudzić nasze oszczędności.

O tym jak łatwo paść ofiarą oszusta przekonała się pewna 29-letnia mieszkanka powiatu braniewskiego. Na skutek działania oszusta kobieta straciła 4000 zł. Fałszywy konsultant miał pomóc kobiecie ustrzec się przed utratą pieniędzy, w efekcie „pomocy” kobieta została oszukana. Do zdarzenia doszło w czwartek (27.10.2022r.). Do kobiety zadzwonił oszust przedstawiając się za konsultanta banku. Mężczyzna poinformował 29-latkę, że ktoś właśnie próbuje dokonać wypłaty środków z jej konta. Aby zapobiec utracie pieniędzy kobieta dała się namówić na zainstalowanie w swoim telefonie aplikacji, która zwiększy jego bezpieczeństwo. Efekt był odwrotny a oszust uzyskał dostęp do jej konta bankowego. W trakcie rozmowy z kobietą zdołał przelać z jej kontra 4000 zł. Gdy oszust się rozłączył kobieta postanowiła zadzwonić do swojego banku i wtedy dowiedziała się, że doszło do wyłudzenia pieniędzy z jej konta. Pracownik banku w porę zablokował konto oraz kartę płatniczą 29-latki, gdyż w tym czasie oszust próbował zwiększyć limit przelewów wychodzących oraz wziąć pożyczkę obciążającą konto pokrzywdzonej.

Policja przypomina! Prawdziwy pracownik banku nigdy nie poprosi nas o podanie takich danych, jak:

  • loginu i hasła do konta bankowego;
  • pełnych danych osobowych, czyli numeru dowodu osobistego, jego daty wydania i ważności (może prosić o podanie np. daty urodzenia czy kilku ostatnich cyfr peselu celem weryfikacji, ale nigdy nie zapyta o komplet danych w jednej rozmowie);
  • PIN-u do aplikacji mobilnej;
  • danych karty płatniczej czy kredytowej (numeru, daty ważności, kodu CVV, PIN-u do karty);
  • kodów BLIK;
  • kodów z smsów autoryzacyjnych.

Nigdy nie będzie namawiał Cię także do instalowania dodatkowych aplikacji czy wykonania przelewu na inne, „bezpieczne” konto.

mł.asp. Radosław Ulewicz
Inf. prasowa KPP w Braniewie

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
wpDiscuz
0
0
Chcieli byśmy poznać Twoje zdanie. Skomentujx
Exit mobile version