Znajomy lub członek rodziny prosi cię o finansowe wsparcie? Pamiętaj o jednym – zanim przekażesz jakiekolwiek pieniądze, skontaktuj się z tą osobą telefonicznie i sprawdź czy faktycznie potrzebuje twojej pomocy!
„Oszustwo na BLIK-a” to coraz bardziej popularny sposób, jaki wykorzystują przestępcy do wyłudzania pieniędzy. Absolutnie nie należy przekazywać kodów, nawet jeśli osoba, która do nas napisze jest nam znana i bliska.
Trzeba mieć świadomość, że ktoś mógł włamać się na konto naszego znajomego i wykorzystując relację próbuje nas oszukać i okraść.
Taka sytuacja miała miejsce w środę (28 lipca). Wtedy też do braniewskich policjantów zgłosiła się mieszkanka gminy Braniewo, by powiadomić, że straciła blisko 500 złotych. Z relacji pokrzywdzonej wynikało, że na jednym z popularnych komunikatorów odezwał się do niej członek rodziny. Kobieta nie była wówczas świadoma, że skontaktował się z nią oszust, prosząc o finansowe wsparcie.
Pokrzywdzona zgodnie z prośbą wygenerowała kod BLIK, dzięki czemu zasiliła konto fałszywego krewnego. Dopiero rozmowa z prawdziwym członkiem rodziny uświadomiła jej, że padła ofiarą oszusta.
Pamiętajmy – zanim przekażemy jakiekolwiek pieniądze, skontaktujmy się z tą osobą telefonicznie i sprawdźmy czy faktycznie potrzebuje naszej pomocy. Dbajmy o bezpieczeństwo naszych danych oraz haseł, których używamy w sieci.
podkom. Jolanta Sorkowicz
Oficer prasowy KPP w Braniewie