Postaw na jedną kartę – Kartę Mieszkańca

Dlaczego warto posiadać Konto Mieszkańca? Bo to same korzyści i szansa na zdobycie Karty Mieszkańca. To z kolei nie tylko darmowe wejściówki do wybranych placówek kultury, liczne rabaty u partnerów, ale także możliwość załatwienia wielu spraw w Urzędzie Miasta – na stronie internetowej lub w aplikacji mobilnej. W czasie pandemii jest to bardzo przydatne. Jak założyć takie konto i zdobyć kartę? Wystarczy się zalogować na stronie gdynia.pl i wypełnić krótki wniosek.

Gdynia jest pionierem w zakresie wdrażania usług miejskich w oparciu o nowe technologie. W 2012 roku uruchomiono pierwszego w Polsce wirtualnego urzędnika, czyli chatbota. Potem pojawił się też e-dziennik oraz Cyfrowy Urząd z ponad 160 e-usługami. W dobie digitalizacji, kiedy dostęp do telefonu komórkowego i komputera stał się elementem codziennego życia, integracja jak największej liczby e-usług w jednym miejscu jest priorytetem.

– Z pomocą nowych technologii chcemy nieustanie przybliżać Gdynię jej mieszkańcom. O tym, jakie to ważne, przekonaliśmy się szczególnie ostatnio, kiedy nasze miasto płynnie przeszło na pracę zdalną, w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo gdynian. Dzięki posiadaniu Konta i Karty Mieszkańca możemy szybko i sprawnie umawiać się online na wizytę w urzędzie. Korzystając z prostej i intuicyjnej instrukcji, każdy zainteresowany może wybrać dogodny dla siebie termin spotkania z gwarancją, że zapewnione zostaną warunki obsługi możliwie jak najbardziej chroniące przed ewentualnym zarażeniem koronawirusem – mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent ds. jakości życia.

Konto Mieszkańca to element autorskiego oprogramowania stworzonego przez miasto i Zespół Gdyńskiego Centrum Kontaktu. Jest regularnie rozwijane i wzbogacane o nowe moduły oraz funkcjonalności.

Konto integruje dotychczasowe miejskie usługi i dba o pozytywne doświadczenia użytkowników podczas korzystania z portalu. W jednym miejscu można znaleźć różne usługi, takie jak: Karta Mieszkańca, Asystent Mieszkańca, zarządzanie obecnością dzieci w przedszkolu oraz internetowa rezerwacja wizyt w urzędzie.

Chcesz zarezerwować wizytę w UM? Zrób to z Kontem i Kartą Mieszkańca albo… z voicebotem.

W ubiegłym roku umożliwiono gdynianom rezerwację wizyty w Urzędzie Miasta za pomocą Karty Mieszkańca. Jej użytkownicy, których w naszym mieście jest już ponad 50 tys., mogą zapisać się na wizytę przez internet – korzystając zarówno z komputera, jak i z aplikacji gdynia.pl. Do tej pory z tej prostej opcji skorzystało już 16 tys. gdynian.

Mieszkańcy mogą również skorzystać z voicebota. Jak to działa? Kiedy dzwoni mieszkaniec, asystent głosowy ustala, jaką sprawę chce załatwić. Następnie dane są przetwarzane i przyporządkowywane do miejsca, w którym dana osoba zostanie obsłużona po przyjściu do urzędu. Voicebot proponuje termin wizyty, a następnie zapisuje mieszkańca. W sytuacji, kiedy wybrana data nie będzie odpowiadała zainteresowanemu – asystent głosowy zaproponuje inną.

Na koniec rozmowy voicebot potwierdzi rezerwację wizyty. Poda termin oraz numer pokoju w urzędzie, gdzie można załatwić daną sprawę. W przypadku odwołania wizyty lub innych trudności, np. z rozpoznaniem przez asystenta nazwiska mieszkańca, voicebot automatycznie połączy rozmówcę z konsultantem.

Jak założyć Konto i Kartę Mieszkańca?

Cała procedura jest bardzo prosta. Wystarczy wejść na stronę miasta i założyć profil. Następnie trzeba wypełnić krótki wniosek o wystawienie Karty Mieszkańca. Warto wiedzieć, że będzie do tego potrzebne nasze zdjęcie (twarz na jednolitym tle). Przygotowaną kartę odbieramy w InfoBoksie przy ul. Świętojańskiej 30 lub w Przystani Śmidowicza przy ul. Śmidowicza 49.

Z konta mogą korzystać zarówno mieszkańcy, jak i osoby pracujące w Gdyni, uczęszczające tu do szkoły lub odwiedzające nasze miasto. Natomiast Kartę Mieszkańca mogą założyć ci, którzy są u nas zameldowani lub rozliczają tutaj PIT.

W Gdyni warto mieć Konto i Kartę Mieszkańca, bo dzięki temu można między innymi wygodnie i sprawnie umówić się na wizytę w urzędzie. Nie wspominając o pozostałych korzyściach.

Wszystkie uwagi i spostrzeżenia dotyczące funkcjonowania platformy Konto Mieszkańca można kierować na adres mailowy: kontakt@gdynia.pl.

Magdalena Śliżewska
UM Gdynia

Poprzedni artykułZniszczył auto z miłości i usłyszał zarzuty
Następny artykułZnamy finalistów 14. Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najczęściej oceniane
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze