9 minut i 35 sekund to średni czas potrzebny na złożenie wniosku o wyprawkę szkolną w ramach programu „Dobry start”. Zakład Ubezpieczeń Społecznych wypłacił już ponad 2,7 mln świadczeń, dotyczących ponad 3 mln dzieci. Do rodziców trafiło w sumie ok. 827 mln zł

Wnioski o wyprawkę szkolną w ramach programu „Dobry start” można składać od 1 lipca do 30 listopada. Wypłata świadczeń rozpoczęła się 18 lipca i realizowana jest na bieżąco.

Liczba dzieci, na które rodzice i opiekunowie złożyli już wnioski do ZUS o tak zwane 300 plus, przekroczyła 3,4 miliona. W województwie warmińsko-mazurskim wypłacono już blisko 90 tys. świadczeń, którymi objętych jest ponad 115 tys. dzieci na kwotę ok. 27 mln zł – informuje Katarzyna Krupicka, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego .

Z wyprawki szkolnej ma skorzystać w tym roku ponad 4,4 mln dzieci. Środki z programu przysługują rodzicom dzieci do 20. roku życia i do 24. roku życia – w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.

ZUS po raz drugi przyznaje świadczenie 300 plus w ramach rządowego programu „Dobry start”. Jeśli wniosek będzie prawidłowo wypełniony i złożony do końca sierpnia, to pieniądze zostaną wypłacone najpóźniej 30 września. Gdy wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach tj. we wrześniu, październiku lub listopadzie, to wsparcie trafi do rodziny w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku – wyjaśnia rzeczniczka.

Wnioski o świadczenie dobry start na rok szkolny 2022/2023 można składać do ZUS tylko drogą elektroniczną trzema kanałami, przez PUE ZUS, bankowość elektroniczną i portal Emp@tia, a wypłata środków odbywa się wyłącznie w formie bezgotówkowej, na wskazane konto bankowe. Informację o przyznaniu świadczenia rodzic zobaczy na swoim profilu na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Wcześniej otrzyma powiadomienie o umieszczeniu informacji o przyznaniu świadczenia na PUE ZUS, które przyjdzie na adres mailowy wskazany we wniosku. Pieniądze z programu „Dobry Start” zostaną przekazane na konto w ciągu 5 dni roboczych od przyznania świadczenia.

Jeśli będzie zachodziła konieczność przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego, do klienta zostanie skierowane wezwanie w celu uzupełnienia wniosku, które zostanie umieszczone na jego profilu PUE ZUS, o czym wnioskodawca zostanie poinformowany SMS-em wysłanym na numer telefonu wskazany we wniosku.

Katarzyna Krupicka
regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego

Nauka Jest OK
Poprzedni artykułNa festiwal komunikacją
Następny artykułZmiana programu XXV Letniego Salonu Muzycznego Bażantarnia 2022
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze