Finanse Trzy czwarte naszych klientów korzysta z rachunku bankowego

Trzy czwarte naszych klientów korzysta z rachunku bankowego

Klienci Zakładu Ubezpieczeń Społecznych coraz częściej decydują się na pobieranie swoich świadczeń na konto w banku. Już ponad trzy czwarte z nich posiada i korzysta z rachunku bankowego.

Bezgotówkowy sposób otrzymywania emerytury czy renty to dla naszych klientów wygoda, bezpieczeństwo i oszczędność czasu. Poziom ubankowienia wśród klientów Zakładu systematycznie wzrasta. Na koniec września 2021 r. wynosił 75,5 proc. – mówi Anna Ilukiewicz, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie warmińsko-mazurskim

Najliczniejszą grupą klientów pobierających świadczenia z ZUS są emeryci i renciści. Udział wypłat na konto w przypadku ich świadczeń to 74,9 proc.

Emeryci częściej decydują się na bezgotówkową wypłatę świadczenia – ZUS wypłaca na konto 78 proc. świadczeń emerytalnych. Wśród osób, które niedawno przeszły na emeryturę, udział wypłat na konto to prawie 89 proc.

W przypadku świadczeń krótkoterminowych, czyli zasiłków – 86,5 proc. z nich trafia na rachunek bankowy.

Na Warmii i Mazurach 75,5% świadczeń wypłacanych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych przekazywanych jest na rachunki bankowe. Procent ten dotyczy łącznie zarówno emerytur, rent jak i zasiłków. W naszym województwie emeryci i osoby pobierające rentę z tytułu niezdolności do pracy prawie w 75% otrzymują świadczenie na rachunek bankowy. Z kolei w przypadku zasiłków na przelew decyduje się 87% pobierających. Zasiłki chorobowe na konto otrzymuje 79,7% osób, świadczenie rehabilitacyjne – 89,5% , zasiłki macierzyńskie – 93,3%, opiekuńcze – 98,8%, a pogrzebowe – 96,7%. W 93,8% ZUS dokonuje przelewów wypłacając emerytury pomostowe, nauczycielskie świadczenia kompensacyjne (97,6%), zasiłki i świadczenia przedemerytalne (93,3%). Na wypłatę renty rodzinnej na konto bankowe decyduje się tylko 61% uprawnionych.

Z danych wynika że, coraz więcej osób, również seniorów, dostrzega korzyści z posiadania konta w banku i korzystania z internetu. Dzięki temu mogą szybko i wygodnie opłacać rachunki, robić zakupy przez internet, a także załatwiać sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu. Przez internet, w prosty sposób mogą też zgłosić w ZUS zmianę sposobu wypłaty świadczeń – właśnie na konto w banku.

Jak wskazują badania przeprowadzone wśród klientów ZUS, osoby, które swoje świadczenia nadal otrzymują w gotówce, obawiają się nowych technologii i potrzebują pomocy. A pomocy tej oraz wsparcia udzielić mogą najmłodsi, czyli dzieci lub wnuki „nieubankowionych” seniorów.

Anna Ilukiewicz
Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS województwa warmińsko-mazurskiego

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
wpDiscuz
0
0
Chcieli byśmy poznać Twoje zdanie. Skomentujx
Exit mobile version